Business Construct

Oradea reia strategia de la terminalul de cargo aerian - ADLO caută operator pentru noul centru intermodal construit la Oradea, pe viitoarea linie ferată electrificată ce va lega Bihorul de Cluj

Oradea reia strategia de la terminalul de cargo aerian -...

Autor: Bogdan Alecu

11.10.2023, 10:00 889

La Oradea în 2022 CTP a demarat construcţia terminalului de cargo aerian în cadrul aeroportului, iar în vara lui 2023 a început construcţia terminalului intermodal pentru transport rutier şi feroviar.

ADLO – Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea, companie publică al cărei acţionar majoritar este municipiul Oradea, caută operator care să închirieze noul „Centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar în Zona Gării C.F.R. din Episcopia Bihor“. Lucrările la noul hub intermodal au demarat în luna iulie a acestui an, iar acestea includ construcţia unui nou tronson de cale ferată. ADLO, în calitate de concesionar, a lansat consultarea de piaţă pentru închirierea în vederea operării.
ADLO reia astfel ideea de parteneriat public privat cu un specialist din domeniu. Dacă în cazul terminalului cargo aerian, denumit acum CTPark Cargo Terminal, cei de la CTP au construit şi operează terminalul, în cazul hubului intermodal partenerul privat va asigura doar operarea.

Oradea, a doua mare piaţă pentru logistică şi transport din România, după Bucureşti, are deja primul parc industrial care va include un terminal cargo - totodată şi primul terminal cargo aerian din România, iar acum un terminal intermodal pentru transport feroviar şi rutier.

Municipiul Oradea a delegat administrarea centrului Intermodal Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea SA, societate deţinută în proporţie de 98,75% de municipiul Oradea, 0,75% de către Consiliul Judeţean Bihor şi 0,75% de Administraţia Domeniului Public SA Oradea.

Principalele activităţi ale ADLO sunt administrarea parcurilor industriale din Oradea şi Bihor şi atragerea de investitori.

De asemenea, asigură legătura între investitorii privaţi şi instituţiile de învăţământ şi sprijina investitorii străini şi locali în relaţia cu instituţiile publice.

Obiectivul general al care a stat la baza construirii Centrului Intermodal Episcopia Bihor îl reprezintă dezvoltarea conectivităţii la nivel regional şi local prin dezvoltarea unui sistem de transport multimodal sub forma Centrului de transport intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar din zona Gării CFR din Episcopia Bihor, care va duce la creşterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale.

Amplasamentul „Centrului intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier şi feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor“, se situează pe teritoriul administrativ al municipiului Oradea, adiacent gării C.F.R. Episcopia Bihor şi în zona industrială a oraşului, în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deţinute de municipiul Oradea şi unul aparţinând de comuna Borş) şi a celor mai mari companii din zonă.

 

Centrul Intermodal Episcopia Bihor prezintă următoarele caracteristici tehnico-edilitare principale:

► Suprafaţa totală a centrului – 17 ha

► O platformă de lucru cu o suprafaţă de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea şi depozitarea containerelor;

► Două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715m, iar Linia 2 cu o lungime de 700 m racordate direct la staţia CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o staţie de racord;

► Capacitate de depozitare containere – 1.320 containere de 40 picioare

► Pasaje la nivel amenajate corespunzător şi semnalizate traversarea autovehiculelor peste cele căile ferate ce se găsesc în incinta;

► Două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;

► Două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;

► O platformă betonată, care poate găzdui un grup social destinat conducatorilor auto (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 10x10m;

► O platformă betonată, care va găzdui birourile administraţiei terminalului şi un grup social (de tipul containerelor mobilate), cu dimensiunile în plan de 18x11m;

► Spaţii de birouri vamale şi de comisionare în vamă;

►Spaţii birouri pentru Operator;

► Drumuri interioare şi trotuare pietonale pentru circulaţie.

 

Ce coordonează ADLO Oradea

La finele anului 2022 Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea SA. deţinea şase titluri de parc industrial, patru amplasamente situate în Oradea pe Calea Borşului (136,32 ha) – Parcul Industrial Eurobusiness Oradea I, strada Ogorului (80,19 ha) – Parcul Industrial Eurobusiness Oradea II, strada Uzinelor - Parcul Industrial Eurobusiness Oradea III (17,8 ha), şi strada Corneliu Baba – Parcul Industrial Eurobusiness Oradea IV (6,5 ha) respectiv două amplasamente situate în judeţul Bihor, Parcul Industrial Săcueni (5,03 ha) şi Parcul Industrial Tileagd (9,22 ha).Valoarea totală a investiţiilor atrase în parcurile industriale pe anul 2022 este de 160.180.000 euro, urmând a se ajunge la un număr total de 9.800 de locuri de muncă până în anul 2025, totalul investitiilor atrase fiind de peste 560 milioane euro. ADLO a fost implicată şi în atragerea investiţiei Nokian de 650 mil. euro la Oradea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO