Business Construct

IFA 2016: bucătăriile devin „inteligente“ cu electrocasnicele conectate la internet

Ecranul frigiderului LG InstaView Door-in-Door este totodată o tabletă cu Windows 10

galerie foto

Autor: Ioana Nita

07.11.2016, 00:00 592

Toţi marii producători de electrocasnice s-au întrecut anul acesta la IFA, cel mai mare târg inter­na­­ţional de electronice, care a avut loc la Berlin în luna septembrie, în lansarea unor game „inteligente“ de aparate electronice care uşurează viaţa utilizatorilor în bucă­tărie. Astfel, odată cu avan­sul tehnologiei „IoT“ („Internet of Things“), industria de electrocasnice a trecut la ur­mătorul nivel: după „smart“ TV-uri, maşini de spălat rufe, aparate de aer condiţionat şi aspiratoare conectate la internet, acum şi frigiderul, cuptorul şi cafetiera din bucătărie au devenit „inteligente“, putând fi controlate direct de pe smartphone.

Printre marii producători de electrocasnice care au lansat game „inteligente“ ce pot fi controlate de la distanţă se numără companiile germane Siemens şi Grunding, japonezii de la Sharp şi Panasonic, suedezii de la Electrolux şi giganţii sud-coreeni Samsung şi LG.

Electrolux a lansat sub brandul AEG un cuptor „smart“ - „SenseCook“, care vine echipat cu o cameră în interior, astfel încât utilizatorii să vadă în timp real care este stadiul în care se află mâncarea direct de pe smart­phone prin intermediul aplicaţiei mobile dedicate. În plus, aplicaţia notifică utilizatorii atunci când este cazul să in­tervină în procesul de preparare a mâncării. Sharp a lan­sat de asemenea un cuptor „inte­ligent“, numit „Lo­ve2­Co­ok“, care permite la rân­dul lui monitorizarea prepa­rării mâncării. Acesta poate fi controlat de pe telefonul mobil, utilizatorii putând alege din aplicaţia mobilă din peste 150 de reţete - fiecare având atribuită automat temperatura necesară. Totodată utilizatorii Sharp Love2Cook au şi posibilitatea de a porni de la distanţă cuptorul pentru a se preîncălzi. În cazul Grunding, aplicaţia mobilă dedicată pentru toate electrocasnicele din casă - HomeWhiz, utilizatorii primesc de asemenea alerte pe telefonul mobil atunci când trebuie să scoată mâncarea din cuptor.

Frigiderele au fost la rândul lor în centrul atenţiei anul acesta la IFA, acestea venind echipate cu camere foto în interior şi ecrane tactile pe uşi. Printre acestea se numără modelul iQ700 de la Siemens, „Family Hub“ de la Samsung şi Smart Insta­view Door-in-Door Fridge de la LG. 

Acesta din urmă dispune de un ecran pe una dintre uşi, care la prima vedere pare doar un ecran tactil, însă odată ce este atins, devine prac­tic o „fereastră“ către interiorul frigi­de­rului, utilizatorii putând ve­dea ce alimente mai au fără a fi ne­voiţi să deschidă uşa. În plus, ecranul poate fi folosit totodată ca o ta­bletă, aceasta rulând sistemul de ope­rare Windows 10 de la Microsoft.

Deocamdată modelul LG Smart Instaview Door-in-Door Fridge nu a fost introdus pe piaţă, nici în SUA, nici în Europa, acesta urmând să fie disponibil pentru comercializare spre sfârşitul acestui an.

Cuptor cu microunde LG NeoChef

„Mai mult de 90% dintre produsele «smart» lansate anul acesta la IFA sunt prezente deja în România sau vor fi disponibile până la finalul anului în curs“, potrivit reprezentanţilor LG. Compania sud-coreeană a prezentat la IFA 2016 o serie de alte electrocasnice cu funcţii „inteligente“ cum ar fi maşini de spălat rufe sau televizoare. Gama de electrocasnice LG „smart“ disponibilă în prezent în România cuprinde şi majoritatea modelelor prezentate la târgul de electronice de la Berlin.

Maşină de spălat vase LG’s SteamClean

„Consumatorii români sunt foarte receptivi la tot ce înseamnă tehnologie de ultimă generaţie. Toate dispozitivele «smart»aflate în gama noastră se conectează la internet prin intermediul telefonului mobil şi, având în vedere rata mare de penetrare a smartphone-lui în România, orice consumator poate să îşi transforrme televizorul «smart» într-un centru de divertisment sau să descarce cu ajutorul telefonului mobil mai multe programe pentru maşina lui de spălat. În acelaşi timp, printr-o simplă apropiere a telefonului de frigider, utilizatorul poate afla motivele pentru care frigiderul său nu funcţionează în parametrii standard“, a punctat reprezentantul LG. Toate maşinile de spălat şi frigiderele «smart» LG au încorporată tehnologia „Smart Diagnosis“, care le permite utilizatorilor să afle ce problemă tehnică au electrocasnicele direct pe smartphone prin intermediul aplicaţiei mobile dedicate. De asemenea, peste jumătate dintre modelele LG de maşini de spălat şi frigidere pot fi conectate prin NFC la internet pentru descărcarea unor programe suplimentare de spălare.

„Cred că în următorii trei ani vom asista la o extindere a acestor funcţio­nalităţi prin adăugarea de noi beneficii pentru clienţii finali“, a adăugat el.

Producătorul sud-coreean a introdus funcţiile „smart“ pentru televizoare în urmă cu 5 ani, iar pentru maşini de spălat în urmă cu 4 ani, iar în prezent, mai mult de 80% dintre modelele de televizoarele LG sunt „inteligente“ şi toate maşinile de spălat sunt „smart“.

„Estimăm că în următorii ani va creşte ponderea modelelor de electrocasnice smart pe piaţa locală. În acest moment, toţi producătorii încorporează produselor funcţii «smart», astfel încât în viitorul apropiat consumatorul român va avea doar de câştigat prin şi mai multe beneficii oferite de produsele electrocasnice.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO