Business Construct

Editorial: Ce aveti de vanzare?

30.07.2007, 19:09 16

"Deocamdata nu sunt suficiente proprietati imobiliare de calitate pe piata romaneasca si am decis sa devenim
dezvoltatori sau sa cumparam proiecte de pe planseta", spun de cele mai multe ori investitorii straini care au intrat pe piata imobiliara. Perspectiva unui profit urias, care rar poate fi intalnit in tarile dezvoltate, ii determina pe investitori sa tresara la anuntul oricarui activ imobiliar care este scos la vanzare.
Pentru fondurile de investitii de marime medie, acum este momentul propice sa faca achizitii pe piata locala.
De ce? Pentru ca yield-ul (randamentul) este in continua scadere si cand va ajunge la circa 5% vor veni marii jucatori- fondurile de pensii sau fondurile specializate pe investitii imobiliare ale companiilor de asigurari, care cauta portofolii de proiecte. Daca in prezent, majoritatea investitorilor sunt din Europa, intrarea gigantilor de pe piata americana si chiar din Asia urmeaza sa schimbe structura pietei.
In numarul acesta din Business Construct vom incerca, impreuna cu avocatii specializati in real estate, sa prezentam ce impact va avea plecarea asa-ziselor "opportunity funds" in maturizarea pietei imobiliare.
Spre exemplu, proprietatile comerciale detinute
de fondul britanic Equest in Romania au fost atractive pentru investitori inca de la intrarea in portofoliu, tinand cont si de importantul deficit de proiecte de retail finalizate. Insa odata cu cresterea rapida a numarului de proiecte, determinata de majorarea nivelului de trai, dezvoltatorii se confrunta cu o criza a companiilor de constructii, care sunt angrenate in tot mai multe proiecte si nu fac fata cererii. Una dintre solutii ar putea fi preluarea modelului spaniol, prin care companiile de constructii sa formeze parteneriate pentru a putea participa la marile contracte, fie ele private sau de stat.
Cresterea nivelului de trai a determinat si cresterea numarului de masini din Capitala, unde se inregistreaza o densitate de 500 de masini la mia de locuitori, deci unul din doi bucuresteni are propriul automobil.
Potrivit unei analize realizate de Business Construct, bucurestenii intra in contact cu un kilogram de praf
pe zi, o mare parte din aceasta cantitate fiind produsa
de traficul intens si de lucrarile de constructii aflate
in derulare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO