Business Construct

Arabesque: Am ajuns la inv estitii de peste 200 mil. euro

Arabesque: Am ajuns la inv estitii de peste 200 mil. euro

Arabesque a deschis anul acesta al doilea depozit din Bucuresti, langa Otopeni

29.11.2007, 01:16 311

Arabesque se va extinde in urmatorii ani puternic in tarile din regiune, respectiv Moldova, Bulgaria si Serbia, unde intentioneaza sa deschida cate o retea de circa 4-5 centre comerciale in urmatorii trei ani.
Speram ca in urmatorii ani sa ajungem la un numar de 4-5 filiale in fiecare tara. Conteaza foarte mult evolutia investitiilor si a dezvoltarii tarilor mentionate. In ceea ce ne priveste, intentionam sa mentinem aceeasi rapiditate in politica noastra de extindere, dar in acelasi timp dorim sa pastram calitatea serviciilor oferite clientilor nostri", afirma reprezentantii Arabesque.
Fondata in anul 1994, compania Arabesque s-a dezvoltat continuu, ajungand in prezent la un numar de 15 fi?liale in principalele orase ale tarii, la Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Constanta, Iasi, Craiova, Ploiesti, Galati, Piatra-Neamt, Bacau, Oradea si Baia Mare, ceea ce in cifre inseamna peste 550.000 metri patrati de platforme de lucru si 180.000 metri patrati de spatii de depozitare.
"Suma totala investita de compania noastra depaseste cifra de 200 de milioane de euro. Datorita acestui fapt reusim in acest moment sa distribuim anual peste 1,5 milioane de tone de materiale pentru constructii in Romania, flota noastra parcurgand anual peste 30 de milioane de kilometri pentru livrarea a peste 25.000 de produse", au declarat reprezentantii Arabesque.


Finantare de 50 mil. euro pentru extinderea regionala
Arabesque a inceput in 2005 extinderea regionala, cand a deschis un centru comercial in Republica Moldova, la Chisinau. Ulterior, compania a preluat in iunie 2006 compania ucraineana BudMax, unul dintre primii trei jucatori de pe piata materialelor de constructii business-to-business, cu afaceri de 50 milioane de euro in 2006. Reteaua BudMax din Ucraina numara 20 de filiale in cele mai reprezentative orase, cu o suprafata totala de depozitare de 40.000 metri patrati si peste 1.000 de angajati.
De altfel, brandul BudMax va fi preluat si de centrele co?merciale care vor fi deschise in Bulgaria.
"In luna septembrie a acestui an, compania noastra a inaugurat o filiala la Sofia, in Bulgaria, urmand ca pana la sfarsitul anului sa deschidem si in Serbia un centru comercial", afirma oficialii Arabesque.
Dupa deschiderea centrului comercial din Sofia, care are o suprafata totala de depozitare de 17.500 metri patrati, principalele tinte ale Arabesque sunt orasele Varna, Burgas, Plovdiv si Veliko Tarnovo.
Potentialul pietei din Bulgaria este dat de investitiile realizate in domeniul constructiilor, care s-au ridicat in ultimul an la 2,3-2,6 miliarde euro, ceea ce reprezinta
o treime din totalul investitiilor din Romania.
Con?structiile autorizate anul acesta pe piata bulgara au o suprafata totala de circa 12,4 miloane metri patrati, din care 60% este ocupata de cladiri rezidentiale si cartiere de vile.
Pentru extinderea Arabesque in Bulgaria si in Serbia, compania a obtinut finantarea din partea IFC (International Finance Corporation), valoarea creditului fiind de circa 50 de milioane de euro.
Odata cu extinderea in Bulgaria si Serbia, Arabesque a finalizat anul acesta investitii de 27 de milioane de euro. "Valoarea investitiilor companiei Arabesque se regaseste in deschiderea de noi centre comerciale atat in tara, cat si in strainatate. In plus, am investit in reinnoirea parcului auto prin achizitionarea de noi autocamioane, autospeciale si autoturisme, precum si in instruirea personalului prin participarea la cursuri de specialitate", afirma reprezentantii Arabesque.


Materialele grele, cele mai cautate
Dezvoltarea sectorului imobiliar a impulsionat anul acesta vanzarile de materiale de constructii grele - materiale de zidarie, otel-beton sau ciment, datorita numarului ridicat de lucrari de structuri. De altfel, producatorii de ciment, BCA sau caramida nu au reusit anul acesta sa faca fata cererii, mai ales in perioadele de varf, din cauza vremii favorabile lucrarilor de constructii de la inceputul anului, precum si a cresterii volumului de investitii de pe piata imobiliara.
"In 2007 in Romania o evolutie foarte buna a avut divizia 'grea' a materialelor de constructii, adica otel-be?ton, blocuri de zidarie, ciment, sistemele de acoperisuri. Acest lucru ne arata ca in continuare in acest an, la fel ca in cei precedenti, au fost executate preponderent lucrari de structuri, lucrari de baza in constructii si datorita acestui fapt suntem increzatori in ceea ce priveste cresterea consumului materialelor de finisaje in anii urmatori", explica oficialii Arabesque.
Compania asigura transport gratuit de materiale
de constructii oriunde in Romania, iar livrarea se
deruleaza in maximum 48 de ore de la primirea comenzii, livrare cu autocamioane specializate, decupare panouri din lemn si cantuire, fasonarea si debitarea otelului-beton, precum si consiliere tehnica de specialitate la sediu sau la obiective.
De altfel, Arabesque a investit masiv in urmatorii ani in parcul auto, ajungand in prezent sa detina un parc auto de circa 700 de autocamioane de diferite tonaje si peste 700 de autoturisme aferente fortei de vanzari.
"Piata constructiilor a devenit mai selectiva si, in prezent, se pune accent foarte mult pe calitatea produselor si a serviciilor. Concurenta este in crestere de la an la an datorita aparitiei pe piata a cat mai multor investitori, fapt ce a condus la diversificarea ofertei si a cererii. De asemenea, acest lucru s-a simtit si in tarile vecine", explica oficialii Arabesque.


Afaceri de un miliard in cinci ani
Compania estimeaza pentru anul acesta afaceri de peste 450 milioane de euro, in crestere cu 30-35% fata de nivelul raportat in anul precedent. Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza diversificarii ofertei de produse si extinderii regionale, repectiv in Bulgaria, Ucraina, Serbia si Republica Moldova. Tinta companiei este sa ajunga pana in perioada 2011-2013 la o cifra de afaceri de circa un mi?liard de euro.
Arabesque, infiintata in 1994 de catre omul de afaceri Virgil Cezar Rapotan, este specializata pe distributia de materiale de constructii si finisaje catre companii si utilizatori profesionisti si doar 5% dintre clienti sunt persoane fizice. Strategia companiei implica livrarea materialelor de constructii de cele mai multe ori direct pe santier. In prezent, compania are peste 3.300 de angajati. Arabesque distribuie materii prime pentru mobilier (pal, feronerie, blaturi de masa si bucatarie, lemn stratificat etc.), materiale pentru constructii (betoniere, materiale metalurgice, materiale pentru zidarie etc.), sisteme pentru amenajari (adezivi, chituri, sisteme de gips-carton, tavane casetate etc.), echipamente electrice si corpuri de iluminat, precum si instalatii sanitare si termice.
La sfarsitul anului trecut, distribuitorul de materiale de constructii a intrat discret si pe piata de bricolaj, prin intermediul companiei Brico Expert, care opereaza reteaua Mr. Bricolage. Primul magazin are o suprafata de aproape 6.000 de metri patrati. Retailerul francez estimeaza vanzari de 14 milioane de euro in prima unitate deschisa in Romania, dupa primul an de functionare.
Reteaua de magazine do-it-yourself va deschide anul viitor doua unitati la Pitesti si Bucuresti, programate initial pentru 2007, ritmul de extindere fiind dependent si de planurile dezvoltatorilor cu care compania colaboreaza.
Societatea Brico Expert, care detine licenta pentru magazinele Mr. Bricolage in Romania, are deja in proprietate o parte din terenurile pe care se va extinde in urmatorii doi ani. Pana in 2010, reteaua va numara 8 unitati pe piata locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO