Burse - Fonduri mutuale

Reacţii la eşecul IPO-ului Agricover. Cristian Tudorescu, analist şi investitor: Întârzierea listării Hidroelectrica a încurcat planurile unor investitori

Reacţii la eşecul IPO-ului Agricover. Cristian...

Autor: Liviu Popescu

17.05.2023, 19:37 1010

“Am auzit în jurul meu pe foarte mulţi că aşteaptă Hidroelectrica (venirea la Bursa de Valori Bucureşti – n.red). Faptul că această ofertă întârzie, iar la acest moment nu ştim niciun calendar, practic investitorii neştiind cum să îşi planifice investiţiile, încurcă foarte mult”, spune Cristian Tudorescu, analist şi investitor ca reacţie la eşecul listării Agricover.

Listarea Agricover Holding, într-o ofertă stabilită la maximum 416 mil. lei derulată din 4 mai şi până pe 16 mai 2023, s-a închis fără succes întrucât apetitul scăzut din partea investitorilor a determinat compania să oprească planurile de a merge mai departe la Bursa de Valori Bucureşti.

Ieşirea înaintea mult aşteptatei listări a Hidroelectrica, scumpirile din economie, publicarea rapidă a prospectului de după aprobarea din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară (aprobat seara pe 3 mai iar oferta a debutat pe 4 mai), şi probabil pentru unii chiar şi modelul de business complex al holding-ului, a adus primul eşec al unei listări din ultimii zece ani.

“Personal, sper că în 1 sau maxim 2 luni să scăpam de aceasta propoziţie, <<aştept Hidroelectrica>>, care planează asupra întregii pieţe, iar acea ofertă să se deruleze în cele din urmă. Pentru a putea merge mai departe şi cu alte companii care vor dori să se finanţeze din piaţă."

După două săptămâni de ofertă - încheiată cu o rată de subscriere pe segmentul de retail de doar 52% din cât aveau cei mici alocaţi (adică 22 mil. lei) - se pare că şi pe segmentul instituţionalilor interesul a fost unul scăzut.

În astfel de cazuri sindicatul de intermediere – în cazul Agricover fiind format din Wood&Company în calitate de coordonator global unic şi Tradeville ca agent de retail – discută cu investitorii şi compania pentru a decide o posibilă diminuare a ofertei de vânzare, implicit preţ şi evaluare, pentru ca oferta să se încheie cu succes.

Nu a fost cazul, iar oferta a eşuat. Este primul eşec al unui IPO la Bucureşti de la Adeplast din 2013 încoace.​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO