Caută doar în titlu
Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de lactate Bonas încheie prima zi ca societate listată la o capitalizare de 22,2 mil. lei

Bonas Import Export, com­pania clujeană care deţine bran­dul de produse lactate Bonas, a încheiat prima zi ca şi companie listată, o şedinţă în care acţiunile au fluctuat între 3,4 şi 5,05 lei, la un preţ de 4,5 lei pe acţiune, res­pec­tiv la o capitalizare de 22,2 mil. lei, după ce investitorii au realizat tranzacţii în valoare de 1,1 mil. lei, arată datele BVB.

Spre comparaţie, pre­ţul la care au fost vândute acţiuni în plasamentul privat a fost de 5 lei pe unitate, ceea ce înseamnă că în prima sesiune acţiunile BONA au scăzut cu 9,2%, potrivit calculelor realizate de ZF.

„Pentru compania Bonas, listarea la Bursa de Valori Bu­cureşti reprezintă un pas important de trecere a activităţii companiei la un nivel superior. Mulţumim investitorilor pentru încrederea acordată prin inves­tirea în acţiunile Bonas în cadrul plasamentului privat derulat şi aşteptăm să se alăture cât mai mulţi investitori planurilor noastre de dezvoltare“, a afirmat Vasile Naş, preşedintele Consiliului de Administraţie şi cofondator al Bonas, în cadrul evenimentului derulat la Bursă cu ocazia debutului la tranzacţio­nare al companiei.

Listarea vine după derularea, în aprilie 2021, a unui plasament privat prin care au fost vândute 40,76% din acţiunile Bonas. Oferta a fost suprasubscrisă încă din prima zi, compania reuşind astfel să strângă de la 114 investitori aproximativ 10 mil. lei. Pentru a finanţa investiţiile, compania are în plan şi o majorare de capital ale cărei detalii vor fi anunţate săptămâna viitoare.

Strategia companiei presupune extinderea reţelei de magazine proprii în judeţul Cluj, judeţele limitrofe, dar şi în Bucureşti, în paralel cu creşterea cantităţii zilnice de lapte procesat în fabrica existentă. Planurile companiei prevăd dezvoltarea unei noi fabrici, dar şi lansarea unui sistem de franciză, în principal pentru magazinele din localităţile aflate la o distanţă mare de fabrică.

“Studiem, testăm piaţa şi gusturile oamenilor, adunăm păreri şi dorinţe şi programăm o investiţie într-o fabrică nouă de la zero, iar piaţa de capital credem şi sperăm că ne va fi de ajutor în acest sens. Noua fabrică va fi axată în principal pe produse din segmentul brânzeturilor, în special pe brânzeturi maturate, dar vom avea şi alte segmente noi de producţie, inclusiv o linie dedicată pentru îngheţată din lapte proaspăt. Aşa cum am arătat şi în memorandum, le vom propune investitorilor participarea la o majorare de capital prin aport în numerar, operaţiune pe care fiecare deţinător ar putea să achiziţioneze încă două acţiuni noi la valoarea nominală de 1 leu pentru fiecare acţiune deţinută. Ne propunem să ne extindem şi reţeaua de desfacere a produselor, momentan fabrica lucrează la aproximativ 60% din capacitatea de procesare autorizată, iar pe viitor vrem să creştem capacitatea de lapte procesat, însă trebuie să o facem crescând şi capacitatea de desfacere, mai ales că produsele trebuie să ajungă proaspete la clienţi în fiecare zi. Deocamdată, avem deschise 18 magazine proprii în Cluj, însă vrem să ajungem şi pe piaţa din Bucureşti în cel mai scurt timp. Plănuim să deschidem în fază iniţială cel puţin 10 magazine cu produse tradiţionale şi proaspete. În total, anul acesta ne gândim să creştem reţeaua cu încă 20 de magazine noi, în sistem propriu sau în regim de franciză”, spune Vasile Naş.

În data de 17 iunie 2021 compania cu 83 de angajaţi a lansat o linie pilot de producţie de îngheţată din lapte proaspăt, în care se pot produce deocamdată doar 1.000 de litri de lapte pe zi, intenţionând să investească anul viitor într-o fabrică de îngheţată având ca materie primă laptele proaspăt.

“Am deschis săptămâna trecută o linie pilot de producţie de îngheţată de lapte şi în funcţie de feedback planul este să avem o linie mai mare de îngheţată în cadrul noii fabrici. După primele zile feedback-ul este foarte pozitiv şi luăm în calcul investiţia anul viitor într-o fabrică de îngheţată de dimensiuni mai mari, capacitatea urmând să o stabilim în funcţie de modul cum va fi primită îngheţata noastră şi în baza unor studii de piaţă pe care le vom face în perioada următoare”, spune Sorin Naş, CEO şi confondator al Bonas.

Sorin Naş estimează că de luna viitoare clienţii vor putea cumpăra produse Bonas şi de pe piaţa din Bucureşti.

Compania intenţionează să folosească mecanismele de finanţare disponibile pe piaţa de capital, precum majorările de capital, emiterea de obligaţiuni corporative, inclusiv convertibile în acţiuni, în funcţie de necesarul de finanţare al companiei.

Chestionat de ZF, Sorin Naş, fost secretar de stat la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat în perioada 2018-2019, spune că politica de remunerare a acţionarilor va fi stabilită în funcţie de necesităţile de finanţare.

“Politica de remunerare a acţionarilor va fi una flexibilă, în funcţie de necesităţile de finanţare viitoare ale companiei. Nu excludem şi dividendul clasic, în numerar, dar putem merge şi pe un dividend sub formă de acţiuni gratuite în cazul în care dezvoltarea ulterioară a companiei o va impune sau pe o variantă mixtă”, afirmă Vasile Naş.

Plasamentul privat din aprilie a fost realizat cu sprijinul Interdealer Capital Invest, în calitate de Consultant Autorizat.

“În ultima perioadă, odată cu dezvoltarea bursei, ne-am asumat şi noi rolul de a contribui la această dezvoltare şi am reuşit să convingem şi să consiliem producătorul de lactate Bonas să se listeze la bursă. Considerăm că plasamentul privat a fost un succes, free float-ul pe care l-au acceptat este de bun augur pentru piaţa de capital şi pentru noi. Vom face toate eforturile şi lucrurile necesare pentru ca în continuare Bonas să poată să asigure o relaţie de comunicare şi informare către investitori pe termen lung”, spune Daniel Pop, membru în Consiliul de Administraţie al Interdealer Capital Invest.

Întrebat de ZF, Pop a adăugat la sediul BVB că Bonas nu este singura societate pe care Interdealer Capital Invest o va aduce la BVB. “În acest moment avem discuţii cu câteva companii din sectoare diverse de activitate, cum ar fi IT şi agricultură. Din motive de confidenţialitate nu pot da numele acestor companii, dar sperăm ca până la sfârşitul anului sau cel târziu în primăvara anului 2022 să reuşim o nouă listare.”

Compania a fost înfiinţată în 1991, fiind o afacere de familie. Produsele lactate Bonas sunt fabricate în localitatea Dezmir, comuna Apahida, judeţul Cluj. Fabrica are o suprafaţă de peste 1.000 mp, cu o capacitate totală de procesare de 15.000 de litri de lapte pe zi. Produsele Bonas sunt comercializate preponderent în cele 18 magazine proprii din judeţul Cluj (65% din vânzări), reţele de hypermarketuri (18%), mici retaileri (10%), iar aproximativ 7% din vânzări sunt generate de diverşi distribuitori, HoReCa sau instituţii publice (spitale, grădiniţe, şcoli).

Bonas a înregistrat în 2020 venituri totale de 17,7 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de anul 2019, şi un profit net de aproape 452.000 de lei, faţă de 1,1 milioane de lei în 2019, în contextul în care ca urmare a pandemiei de COVID-19 au fost sistate unele livrări către societăţi din sectorul HoReCa şi instituţii publice precum grădiniţe, şcoli, spitale.

Pentru 2021, conducerea Bonas estimează o creştere cu peste 70% a veniturilor totale, la 30,4 milioane de lei, iar trendul ascendent este preconizat să continue, astfel că în 2023 veniturile totale ar urma să ajungă la aproape 55 milioane de lei. Profitul net este estimat pentru acest an să urce la aproape 2,2 milioane de lei, iar până în 2023, să ajungă la 4,6 milioane de lei.

Acţionarii principali ai companiei sunt Vasile Naş (20,44%), Emil Ovidiu Naş (20,44%), Petru Brad (18,33%), iar restul acţiunilor sunt deţinute de persoane fizice şi juridice.

Monitorul Partidelor Replica lui Cîţu pentru Orban
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.