Burse - Fonduri mutuale

Nicolae Kovacs, CEO Agista: Segmentul la care ne adresăm noi este cel AeRo care are nevoie de companii robuste pentru a ţine investitorii pe o perioadă mai lungă de timp pentru că deobicei investitorii stau o perioadă destul de scurtă de timp

ZF Piaţa de Capital 2022

Nicolae Kovacs, CEO Agista: Segmentul la care ne adresăm...

Autor: Mircea Nica

25.10.2022, 11:05 157

Segmentul la care se adresează Agista este cel AeRo, dar această piaţă are nevoie de companii robuste pentru a ţine investitorii pe o perioadă mai lungă de timp pentru că deobicei investitorii stau o perioadă destul de scurtă pe această piaţă, a spus Nicolae Kovacs, CEO Agista, în cadrul conferinţei ZF Piaţa de Capital 22.

“Anul trecut am văzut un comportament care era destul de neobişnuit deoarece toţi investitorii se aşteptau să facă plasamente private nişte companii, după care după IPO să stea o perioadă destul de scurtă şi să vândă şi chiar reuşeau să facă un profit pe partea asta. A devenit o obişnuiţă. Se pare că anul de miere (anul trecut) s-a cam terminat şi uşor, uşor companiile care au venit pe bursă au început să experimenteze testul dur al pieţei, care de fapt în condiţiile de stres de astăzi au reale probleme în a-şi menţine cotaţiile”, susţine Nicolae Kovacs.

Ce a mai spus Nicolae Kovacs, CEO Agista:

@ Piaţa Aero este o piaţă de sentiment, de retail. Aici comportamentul nu este neapart unul care să acţioneze cum ar trebui să acţioneze neaparat investitorii şi anume în momente de scădere să se uite, să analizeze fundamental, să cumpere eventual şi să stea pe termen destul de lung astfel încât companiile respective şi portofoliile lor să dea roade. Aici vine Agista să intervină în companii unde vede fundamental valoare şi unde putem îndeplini rolul strategic pentru a ajuta aceste companii să devină mai robuste şi a trece testul pieţei.

@ Am participat la o singură listare anul acesta din punct de vedere companii listate. Ceea ce căutăm în companii în primul rând este un management extrem de performant. Aceste companii trebuie să aibă o piaţă bună pe care să activeze, să aibă un produs pe care pot să îl explice şi să aibă capacitatea internă de a scala businessul. El se scalează şi organic, partea aceasta durează o vreme, dar apoi intervine partea de M&A. De foarte multe ori M&A este 1 plus 1 egal cu 1,3.

@În acest moment Agista este un fond închis, dar întenţionăm ca la sfârşitul lui 2024-2025 să listăm Agista pe bursa principală. Ca şi administrator al fondului vom rămâne tot noi. În momentul acesta Agista este administrat de un administrator de fonduri de investiţii alternative de capital privat Agista Management, care va rămâne în continuare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO