Burse - Fonduri mutuale

Finanţe personale. Tot mai multe companii aleg să „testeze“ piaţa de capital prin plasamente private şi emisiuni de obligaţiuni înainte de a se lista pe Bursă

Finanţe personale. Tot mai multe companii aleg să...

Autor: Tibi Oprea

16.10.2019, 07:23 535

Primele nouă luni ale anului 2019 au adus o singură ofertă publică de vânzare de acţiuni (IPO) la Bursa de la Bucureşti, iar în schimb câteva emisiuni de obligaţiuni şi plasamente private care preced intrarea la tranzacţionare a companiilor pe bursa românească.

Astfel, Norofert, producător de îngrăşăminte organice, Raiko Transilvania, producător de sisteme pluviale, Artprint, prima tipografie privată de după 1990 şi Holde Agri Invest, companie care operează terenuri agricole, sunt societăţi care intenţionează să se listeze pe Bursă prin oferte publice de vânzare de acţiuni, dar care anterior listării au apelat la obligaţiuni sau plasamente private ca formă de finanţare pentru a „testa“ piaţa de capital locală şi a stabili o punte de comunicare cu mediul investiţional.

„Motivul principal e timpul necesar pentru atragerea de capital. Plasamentul se realizează mai repede decât atragerea de capital prin admiterea la tranzacţionare.

 Timpul este un factor important ÅŸi dacă plasamentul e prin emisiune de acÅ£iuni urmată de listare, în momentul listării compania poate ajunge la o evaluare mai bună din partea pieÅ£ei dacă ajunge să folosească banii atraÅŸi“, spune Virgil Zahan, director general al Goldring, cel mai activ broker la bursa românească în termeni de listări în ultimii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO