Burse - Fonduri mutuale

Bursă: Veniturile Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, au depăşit pragul de 1 mld. lei după primele nouă luni din 2023, plus 12,7% an/an. Profitul grupului s-a majorat cu 175% an/an, până la 43 mil. lei

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Autor: Cristina Bellu

15.11.2023, 09:25 273

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a încheiat primele nouă luni din 2023 cu vânzări în restaurante de 1,07 mld. lei, în creştere cu 12,7% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit net de 42,9 mil. lei, plus 175% an/an (excluzând impactul adoptării IFRS 16).

In paralel, EBITDA normalizat a fost de 94,7 mil. lei, o creştere de 62,5% comparativ cu anul anterior.

“Am marcat o nouă bornă – am depăşit 1 miliard de lei în vânzări, în nouă luni, pentru prima dată în istoria Grupului. Este o realizare semnificativă, deoarece, chiar dacă majoritatea factorilor care au avut un impact negativ asupra performanţei noastre anul trecut s-au stabilizat, operăm într-un mediu volatil şi imprevizibil. (...) Pentru viitorul apropiat, eforturile noastre se vor axa pe dezvoltarea constantă, cu accent pe eficientizarea tuturor brandurilor şi pe principii solide ESG din punct de vedere economic care conduc acţiunile noastre”, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

KFC România rămâne principalul contributor la veniturile totale, cu vânzări de peste 776 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 13,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2022. Marjele de profit sunt de două cifre, cu un profit operaţional al restaurantelor de 89,6 mil. lei (plus 31,4% an/an), o EBITDA normalizată de 81,7 mil. lei (plus 28,7% an/an) şi un profit net normalizat de 51,3 mil. lei (plus 29,3% an/an).

Pizza Hut a înregistrat o uşoară scădere a vânzărilor, de 2,3%, până la 86,7 mil. lei, pe fondul iniţierii unui proces de eficientizare care s-a accelerat în trimestrul al patrulea şi ale cărui efecte se vor concretiza, cel mai probabil, în următoarele câteva luni.

Taco Bell a avut vânzări în creştere cu 25,5%, la 62 mil. lei. Brandul continuă să înregistreze o EBITDA pozitivă de 3,5 mil. lei şi o rată de creştere de trei cifre de 122%.

La nivelul T3/2023, Grupul a raportat venituri de 379,2 milioane de lei, comparativ cu 347,6 milioane de lei în T3/2022 reprezentând o creştere de 9,1% faţă de anul anterior.

“Începând cu T2/2023, Sphera înregistrează rate de creştere mai moderate, de o singură cifră de la un an la altul. Aceste rate corespund nivelurilor de dinaintea pandemiei şi reflectă consolidarea reţelei Grupului pe cele trei pieţe”, se specifică în raportul companiei.

România a contribuit cu 324,3 milioane de lei la cifra de afaceri din T3/ 2023, generând 85,5% din totalul vânzărilor, în condiţiile în care veniturile au înregistrat o creştere de 9,1% faţă de anul precedent, Italia a contribuit cu 49,7 milioane de lei, 13,1% din totalul veniturilor, vânzările înregistrând o creştere de 9,2% comparativ cu 2022, în timp ce Republica Moldova a generat 5,2 milioane de lei, însemnând 1,4% din venituri şi o apreciere de 8,9% a vânzărilor.

La nivelul brandurilor, în T3/2023, KFC a înregistrat o creştere de 10,4% a vânzărilor, generând 330,2 milioane de lei, în timp ce Taco Bell a crescut cu 19,1%, până la 21,3 milioane de lei.

Vânzările Pizza Hut au scăzut cu 9,8%, la 27,7 milioane de lei.

Un program de reorganizare a reţelei de restaurante a început în mod oficial în T3/2023, cu scopul de a optimiza costurile, de a creşte agilitatea brandului şi de a îmbunătăţi indicatorii de profitabilitate.

Profitul brut la nivel de trimestru, de 21,3 milioane de lei, a înregistrat o scădere de 4% faţă de anul precedent, iar profitul net pentru această perioadă, de 16,4 milioane de lei, a scăzut cu 32,6% comparativ cu anul anterior.

Excluzând impactul elementelor cu caracter excepţional, profitul brut normalizat al perioadei a fost de 28,3 milioane de lei, o creştere de 28,2% faţă de anul trecut, în timpce EBITDA normalizat a fost de 42,4 milioane de lei, o creştere de 14,4% comparativ cu 2022.

În perioada 30 septembrie 2022 - 30 septembrie 2023, reţeaua de restaurante s-a mărit cu 4 unităţi noi. Astfel, la sfârşitul celui de-al treilea trimestru, Sphera Franchise Group opera 178 de restaurante: 101 KFC în România, 2 în Moldova şi 18 în Italia, precum şi 40 de unităţi Pizza Hut, 15 Taco Bell, o subfranciză Pizza Hut Delivery şi un restaurant Paul în România.

La 30 septembrie 2023, Grupul avea 5.143 de angajaţi, dintre care 4.670 în România, 400 în Italia şi 73 în Republica Moldova.

În primele nouă luni ale anului, acţiunile SFG s-au apreciat cu 47,9%, depăşind semnificativ performanţa indicelui BET, care a crescut cu 22,9%. Randamentul total al acţiunilor SFG în primele nouă luni, inclusiv dividendul plătit la 31 martie 2023, a fost de 51,5%, faţă de o creştere de 29,3% pentru indicele BET-TR înregistrată în aceeaşi perioadă. În primele nouă luni ale anului, investitorii au tranzacţionat 1,7 mil. de acţiuni SFG, reprezentând 13,5% din free float.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO