Burse - Fonduri mutuale

2Performant, principalul jucător de pe piaţa de marketing afiliat, vânzări de 31,4 mil. euro în T2/2023, în creştere cu 45% faţă de anul trecut

2Performant, principalul jucător de pe piaţa de...

Autor: Eduard Ivanovici

04.07.2023, 11:04 404

Compania de tehnologie 2Performant Network (simbol bursier 2P), liderul pieţei de marketing afiliat din România, a anunţat că platforma sa a intermediat 690.000 de vânzări în al doilea trimestru din 2023, o creştere cu 76% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările au avut o valoare totală de 31,4 milioane de euro (excluzând TVA), o majorare cu 45% faţă de T2/2022, care au generat afiliaţilor comisioane în valoare de 1,9 milioane de euro, plus 41%, conform unui comuniat de presă.

„Rezultatele pe care platforma 2Performant le-a generat în acest trimestru continuă trendul ascendent al evoluţiei noastre şi confirmă eficienţa strategiei pe care am adoptat-o, atât din punct de vedere al dezvoltării tehnologiei proprii, cât şi al abordării comerciale. Valoarea tranzacţiilor intermediate de 2Performant a crescut în fiecare an - dacă anul trecut am depăşit pentru prima dată pragul de 100 de milioane de euro plus TVA, în acest an ne vom apropia sau chiar vom depăşi 150 de milioane de euro în valoarea vânzărilor generate”, spune Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.

Pentru 2023, 2Performant vizează o cifră de afaceri de 48,6 milioane de lei, în creştere cu 39% faţă de rezultatul din 2022, EBITDA de 2,6 milioane de lei, o dublare în comparaţie cu anul anterior, şi un profit net de 863 de mii de lei, o majorare de 234%.  Acţiunile 2P au plus 34% anul acesta şi minus 3% în ultimele 12 luni, la o capitalizare de circa 24 de milioane de lei, potrivit BVB.

În al doilea trimestru din 2023, utilizatorii platformei au trimis 25,4 milioane de click-uri către magazinele din 2Performant, o creştere de 36% faţă de perioada similară a anului trecut, se arată în comunicat. Câştigul mediu al afiliaţilor per 100 de click-uri s-a ridicat la 7,48 euro, o creştere de 3%, în timp ce rata de conversie a înregistrat un avans de 0,6pp în comparaţie cu T2 2022, ajungând la 2,7%.

De asemenea, randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,5, o majorare cu 4%. Valoarea medie a vânzării prin intermediul platformei a fost de 45,5 euro (excluzând TVA), o scădere de 17% faţă de al doilea trimestru din 2022, în contextul inflaţiei ridicate, care a influenţat obiceiurile de consum ale cumpărătorilor, precum şi al creşterii ponderii produselor farmaceutice din totalul vânzărilor, ale căror valoare medie este mai scăzută.

„În prima jumătate a acestui an, 2Performant s-a axat pe creşterea calităţii ecosistemului, ceea ce a determinat creşteri importante în T2/2023 în ceea ce priveşte rezultatele medii per indicator, respectiv numărul mediu de vânzări crescând cu 189% per afiliat, cu 126% per client şi 134% per relaţie activă (care generează trafic)”, scriu reprezentanţii companiei.

În perioada analizată, primii zece clienţi ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Dr.Max, Answear, DY Fashion, SpringFarma, Nichiduţă, Kinder Auto, Cărtureşti, Sinsay, Bookzone şi Lensa.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO