Bănci și Asigurări

ZF Live. Mihail Ion, vicepreşedinte pieţe, investiţii şi planificare financiară personală, Raiffeisen Bank: În condiţii de incertitudine precum cele din prezent, mizăm pe o abordare care susţine clienţii să îşi asigure rezerve de lichiditate, economii pentru pensie sau investiţii şi ne propunem să facem un plan financiar personalizat pentru fiecare client în parte

Autor: Alexandra Matei

14.04.2023, 17:20 163

Prin intermediul instrumentelor interactive, clienţii pot vedea sumele care pot fi economisite lunar în funcţie de venitul lor Mai mult, ei pot calcula ce sumă pot economisi pentru a completa la pensie, astfel încât să nu apară atunci o scădere semnificativă a nivelului de trai.

Raiffeisen Bank, subsidiara de pe piaţa românească a grupului austriac cu acelaşi nume, îşi propune să creeze un plan financiar personalizat pentru clienţi, prin care aceştia să îşi poată asigura rezerve de lichiditate, să facă economii pentru perioada pensionării sau pentru investiţii şi asigurări.

Această nouă direcţie, spune Mihail Ion, vicepreşedinte pieţe, investiţii şi planificare financiară personală la Raiffeisen Bank, este o ghidare a clienţilor către o planificare a finanţelor personale, astfel încât ei să aibă o perspectivă pe termen lung care să îi ajute în atingerea obiectivelor pe care le au pe parcursul vieţii.

„În condiţii de incertitudine ca cele din prezent cred că este şi mai important să mergem în această direcţie. În esenţă, ne referim la o abordare care susţine clienţii să-şi constituie rezerve de lichiditate, adică să aibă o rezervă financiară care să acopere cheltuielile pe o perioadă de

6 luni, în contextul în care ar avea loc o sincopă în generarea de venituri. Îi susţinem să se gândească şi să înceapă să economisească pentru pensie. Invităm clienţii să îşi constituie soluţii pentru a se acoperi şi împotriva unor situaţii neprevăzute care pot să apară pe parcursul vieţii, ceea ce poate fi adresat cu ajutorul produselor de asigurare. Este o dezvoltare internă ce presupune o asistare a unei interacţiuni care are ca scop stabilirea unui plan financiar şi a unor soluţii pentru elemente precum rezervă de lichiditate, pensie, asigurări, investiţii“, a detaliat el la emisiunea online de business ZF Live.

O abordare croită pe specificul clientului se întâmplă, în general, în sistemele bancare pentru clientela care dispune de active financiare mai ridicate, menţionează Mihail Ion, însă Raiffeisen introduce acest serviciu şi pentru clientela standard a băncii.

Din a doua parte a anului trecut, mai adaugă acesta, administrarea segmentului de clientelă premium, de private banking, a fost adus împreună cu zona de piaţă financiară şi asset management ca un demers firesc pentru că, în esenţă, aşteptările clienţilor cu active mai ridicate se referă la plasamente şi investiţii.

„A devenit firesc să extindem abordarea şi către clientela standard aşa încât în cadrul diviziei de piaţă financiară avem, pe lângă private banking, şi responsabilitate în a structura propunerea de valoare pentru planificare personală“, afirmă el.

Printre soluţiile pentru a administra finanţele personale pe termen lung, mai spune Mihail Ion, se numără instrumente precum asigurări, pensii sau fonduri de investiţii. El este de părere că există încă mult spaţiu de creştere.

Pe plan local, crede acesta, este nevoie de o atitudine activă din partea reprezentanţilor de relaţie cu clientul şi o proactivitate care să invite clientul să se gândească la finanţele personale.

Prin intermediul instrumentelor interactive, menţionează el, clienţii pot vedea sumele care pot fi economisite lunar în funcţie de venitul lor. Mai mult, pot calcula ce sumă pot economisi pentru a completa la pensie, astfel încât să nu apară atunci o scădere semnificativă a nivelului de trai.

„Credem că este responsabilitate noastră să susţinem clienţii să îşi pună finanţele personale într-o formă cât mai sănătoasă. Suntem optimişti vizavi de reacţia clienţilor şi vedem asta din primele interacţiuni în acest context de plan financiar.“

Mihail Ion consideră, totodată, că mergând pe această direcţie, clienţii vor deveni mai disciplinaţi în ceea ce priveşte finanţele personale, vor înţelege că e nevoie să păstreze o cadenţă şi o consistenţă şi pot ajunge să fie mai exigenţi când vine vorba despre cheltuieli.

Un efect benefic al întocmirii unui astfel de plan financiar personal, mai adaugă el, este confortul dobândit în ceea ce priveşte finanţele personale, odată ce clienţii au control pe termen lung asupra banilor lor.

Mihail Ion afirmă că pot fi situaţii în care există deja disponibilitatea de economisire, dar şi situaţii în care această disponibilitatea poate fi creată. Spre exemplu, pentru clienţii care au credite, se pot găsi variante, cum ar fi cea a consolidării acestora, astfel încât să se reducă rata lunară.

„Clienţii sunt preocupaţi de economisire, însă disponibilitatea veniturilor se reduce. Totuşi, vedem că există o rată de economisire care, chiar dacă este în uşoară scădere, permite multor clienţi să economisească. Cred că vom vedea o reaşezare de comportament în acest an“, a mai adăugat el.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO