Bănci și Asigurări

ZF Live. Diana Mărăcineanu, director divizia carduri a Libra Internet Bank. Tendinţa în piaţa plăţilor este una de cashless, adică procentul clienţilor care utilizează cardurile a crescut

Autor: Ramona Cornea, Mircea Nica

29.03.2023, 16:15 553

Pandemia a venit cu un mare plus în acest aspect, a îndrumat clienţii spre a renunţa la cash şi a utiliza cât mai mult atât soluţiile de banking, cât şi cardurile, susţine Diana Mărăcineanu de la Libra Internet Bank.

Procentul clienţilor care fac plăţi cashless, adică folosesc carduri bancare sau fac plăţi online a crescut, mai ales odată cu pandemia, care a orientat clienţii spre renunţarea la cash şi utilizarea cât mai mult a soluţiilor bancare şi a cardurilor, a spus Diana Mărăcineanu (foto), director divizia carduri a Libra Internet Bank, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Tendinţa în piaţă în ceea ce priveşte utili­za­rea cardurilor este cea de cashless, adică pro­centul clienţilor care utilizează cardurile a crescut. Pandemia a venit cu un mare plus în acest aspect, a îndrumat clienţii spre a re­nunţa la cash şi a utiliza cât mai mult atât soluţiile de banking, cât şi cardurile.“

Diana Mărăcineanu a mai adăugat că acum contextul din piaţă este unul în tendinţa digitalizării, iar comercianţii vor soluţii simple, produse şi servicii pe care să le acceseze de oriunde: „Am lansat recent produsul Libra mPOS, care este un produs care vine în întâmpinarea necesităţii de digitalizare a afacerilor din România. Dacă la începutul anului am lansat pentru persoanele fizice varianta digitală a cardului Avanpost, un produs digital care oferă rapiditate şi flexibilitate, venim acum cu o soluţie rapidă şi sigură pentru comercianţi“.

Libra mPOS este o soluţie de soft point of sale care transformă orice smartphone cu sistem de operare android într-un terminal POS, utilizează o tehnologie NFC şi transmite în siguranţă datele de pe un card contactless sau portofel electronic către dispozitivul comerciantului. Pe scurt, transformă orice dispozitiv al unui comerciant într-un instrument pentru gestionarea afacerii de oriunde, fără cabluri sau alte echipamente.

Aplicaţia poate fi descărcată din Google Play, instalată cu uşurinţă pe orice telefon mobil sau tabletă şi ulterior ea este accesată cu ajutorul datelor de autentificare furnizate de către bancă în baza unui contract semnat în prealabil, iar funcţionalitatea este aceeaşi ca la un POS contactless, plăţile sunt rapide, complet securizate şi este acceptat orice card Visa, Mastercard, a mai explicat Diana Mărăcineanu.

Utilizarea smartphone-ului pentru gestionarea finanţelor este din ce în ce mai folosită, iar oamenii sunt din ce în ce mai deschişi digitalizării şi au încredere în aplicaţiile bancare, astfel că, pentru cei care deţin o afacere, acest produs le va face întreg procesul mult mai uşor. Anul trecut, în 2022, Asociaţia Română a Băncilor a efectuat un studiu pe un eşantion de 1.000 de persoane, iar dintre cei intervievaţi nouă din zece persoane utilizau telefonul mobil pentru a-şi gestiona finanţele, astfel ca produsul se pliază excelent pentru comercianţii care au nevoie de mobilitate în afacerea lor.

Diana Mărăcineanu a mai adăugat că Libra Internet Bank are un target stabilit de a creşte numărul terminalelor POS cu aproximativ 20%, incluzând şi acest produs.

Acum, în momentul lansării, venim cu un preţ de 0,59% din tranzacţie, fără ca respectivul comerciant să fie condiţionat de vreun rulaj. Pentru comercianţii care au folosit POS-ul clasic până în acest moment preţurile noastre oricum erau foarte competitive în piaţă, avem costuri destul de scăzute pe partea de POS-uri, însă existau praguri cu condiţionări de rulaj. Desigur, fiecare comerciant, în funcţie de cerinţa pentru fiecare comerciant, se putea asigura un post preferenţial, însă standard exista această condiţionare de rulaj. Dacă până acum aveam pentru clienţii persoane fizice 0,6% din tranzacţie în cazul în care comerciantul avea un rulaj de peste 20.000 lei, acum acest comision este aplicabil indiferent de cât se va rula pe terminalul respectiv.

Pe de altă parte, deşi Diana Mărăcineanu susţine că soluţia mPOS se pretează foarte bine pentru serviciile de livrare sau târguri, unde comercianţii pot folosi cu uşurinţă acest terminal, nu crede că poate înlocui în totalitate POS-ul clasic.

Se pretează foarte bine pentru serviciile de livrare, pentru târguri, unde comercianţii pot folosi cu uşurinţă acest terminal şi în momentul finalizării târgului să dezinstaleze aplicaţia. Nu cred că acest produs poate înlocui în totalitate POS-ul clasic. Nu va fi posibil acest lucru. Afacerile care au rulaje foarte mari în continuare vor utiliza POS-ul clasic, însă este un produs excelent pentru afacerile care au un rulaj mai mic şi care sunt mobile

În ceea ce priveşte evoluţia numărului de carduri de credit, Diana Mărăcineanu a explicat că din punctul de vedere al băncii, nu este o perioadă tensionată, dar în acelaşi timp se observă o stagnare în această zonă.

Din punctul nostru de vedere, nu este o perioadă tensionată. Nu putem spune că numărul de carduri de credit a avut o evoluţie foarte mare în ultima perioadă, ci dimpotrivă, a stagnat, iar direcţia este îndreptată spre achiziţionarea produselor de debit noi. Noi avem un produs pentru persoanele fizice, cardul Avanpost, care oferă cashback instant pentru orice cumpărătură pe care o realizează. În reţeaua de avanpost-uri avem două tipuri de card unul care este complet gratuit şi tipul gold. Astfel că în momentul în care un client realizează o tranzacţie într-un Avanpost, indiferent de tipul de de card, primeşte instant cashback-ul de 10% pe cont. Avem aproximativ 25.000 de astfel carduri care sunt active cu minim o tranzacţie pe lună.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO