Bănci și Asigurări

Visa: cardurile sunt utilizate mai des la cumparaturi

29.09.2005, 19:02 24

Valoare tranzactiilor pe carduri Visa a fost in anul fiscal iunie 2004 - iunie 2005 de 3,8 miliarde de dolari (3,1 miliarde de euro), marcand o crestere cu 70% fata de exercitiul precedent.

Numarul total al tranzactiilor a ajuns la 53,8 milioane, in crestere cu 70% fata de anul anterior. In cadrul acestora, aproape 5 milioane au reprezentat plati efectuate la comercianti, mai mult decat dublu in anul anterior. Ponderea detinuta de tranzctiile efectuate la POS a ajuns astfel la 9%, fata de putin peste 5% in anul precedent. Valoarea acestor tranzactii a fost de 251 de milioane de euro (209 milioane de euro), cu 110% mai mult decat in anul precedent.

"Cifrele arata ca numarul tranzactiilor la comercianti a crescut remarcabil, ceea ce demonstreaza ca romanii isi folosesc tot mai frecvent cardurile pentru cumparaturi zilnice", spune Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Bulgaria in cadrul Visa International.

El apreciaza ca ponderea detinuta de tranzactiile efectuate la comercianti va creste semnificativ, odata cu largirea retelei de acceptare. In iunie erau peste 18.000 de locatii comerciale in care este acceptata plata cu cardul. Totodata este necesar ca emitentii sa faca eforturi mai mari pentru educarea clientilor, spune Cretu, in conditiile in care multi posesori de carduri de salarii inca nu stiu ca acestea pot fi folosite si pentru plati la comercianti.

Tranzactiile realizate la ATM-uri continua sa detina o pondere covarsitoare, in conditiile in care majoritatea posesorilor folosesc cardul doar pentru retragerea de numerar. In totalul volumelor, retragerile de la ATM-uri reprezinta 93,4%.

Comparativ cu Bulgaria, Serbia si Croatia, in Romania ponderea detinuta de tranzactiile la ATM-uri (atat ca numar, cat si ca volum) este de departe cea mai mare.

Numarul total al cardurilor Visa a ajuns la sfarsitul lui iunie la 3,1 milioane, marcand o crestere cu 27% fata de anul precedent. Produsele Visa Electron (de baza) reprezinta 87% din totalul cardurilor Visa, acestea fiind produse de penetrare.

In ultimul an Visa a introdus pe piata romaneasca si cardurile din semgentul premium - Visa Gold, acestea detinand insa in prezent o pondere redusa, de numai 0,1%. Cretu spune ca in portofoliul unei banci produsele premium ar trebui sa detina o pondere de cel putin 10%, astfel ca acest segment are un potential ridicat de crestere.

Visa a trecut recent printr-un proces de rebranding, in care sigla a fost regandita, iar holograma mutata pe spatele cardului, bancile emitente avand astfel mai mult spatiu pentru inserarea imaginilor personalizate. Incepand cu ianuarie 2006, toate cardurile emise sub sigla Visa vor reflecta noua identitate. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO