Allianz-Ţiriac, cel mai mare asigurător local, a raportat anul trecut prime brute subscrise în valoare de aproape 1,1 mld. lei (239 mil. euro), cu 7% mai mult decât în 2014, avansul venind în principal din vânzarea de poliţe generale.
Businessul cu asigurări generale, care reprezintă 90% din subscrierile totale ale Allianz, a urcat anul trecut cu 7%, până la 953 mil. lei, în timp ce afacerile cu poliţe de viaţă au crescut cu 5%, până la 109 mil. lei.
Cea mai mare parte a subscrierilor Allianz-Ţiriac, circa două treimi, vine din vânzarea de poliţe auto (Casco şi RCA), în timp ce vânzările de asigurări property cumulează o treime din portofoliul total.
Digitalizarea şi automatizarea proceselor operaţionale, care pot contribui la scăderea costurilor, au fost principalele obiective ale Allianz anul trecut. Compania a început de anul trecut să vândă poliţe prin intermediul unei aplicaţii online care le permite totodată clienţilor să notifice daunele acoperite de poliţele auto.