Bănci și Asigurări

UniCredit ataca piata de retail cu pachete de produse. Si nebancare

13.05.2004, 00:00 17

UniCredit Romania, filiala locala a unuia din cele mai mari grupuri bancare europene UniCredito Italiano, ataca in sfarsit piata de retail cu o oferta care sa o poata diferentia de competitori: pachete de produse si servicii bancare, dar si nonbancare.
Cu experienta produselor dezvoltate de banca mama, UniCredit tenteaza clientela cu o combinatie de beneficii, de la carduri, la reduceri de tarife la cazarea in anumite hoteluri, toate incluse intr-un singur comision anual fix.
Cele trei pachete lansate recent poarta denumiri cu rezonanta italieneasca, prin care banca spera sa atraga atentia clientilor.
Astfel, Comodo, Allegro si Presto includ, in diferite combinatii, servicii bancare complete, printre care Internet si Mobile Banking, carduri de debit si de credit, plata utilitatilor prin debitare automata a contului (Direct Debit), reduceri de 10% din comisioanele standard pentru o gama larga de operatiuni bancare, depozite cu maturitate flexibila.
Principala diferentiere intre cele trei pachete tine de cardurile incluse: pana la trei carduri de debit Maestro in Comodo, la care se adauga pana la trei carduri de credit Standard MasterCard in Allegro, respectiv trei carduri de credit Gold MasterCard in Presto.
Cardurile sunt legate de un acelasi cont curent clasic, in lei sau in valuta.
Impreuna cu o serie de parteneri strategici, UniCredit Romania a inceput sa dezvolte programe de parteneriat prin care clientii sai care aleg unul din pachete vor beneficia de reduceri de preturi si alte facilitati. Un exemplu in acest sens este programul derulat cu lantul hotelier Continental.
Costul pachetelor incepe de la echivalentul in lei a 24 de dolari pe an pentru Comodo, 36 dolari pe an pentru Allegro si 72 dolari pe an pentru Presto. Urmand filosofia de marketing a incurajarii vanzarilor "la pachet", banca va practica tarife mai mici decat in cazul achizitionarii separate a produselor si serviciilor incluse in pachetele respective.
Cumpararea oricaruia dintre pachete inseamna eliminarea comisioanelor de retragere din depozite in trei zile de la data scadentei, a comisioanelor de activare pentru serviciile de Internet Banking si Mobile Banking, precum si a comisioanelor de emitere si mentinere anuala a cardurilor.
Asteptata cu o anumita ingrijorare de catre concurenta, UniCredit a pregatit indelung lansarea noilor oferte de retail, chiar cu depasirea anumitor termene anuntate initial, dupa ce anul trecut a suportat efortul unei expansiuni puternice a retelei de sucursale.
Asa a ajuns sa opereze in prezent o retea de 31 de sucursale - 12 in Bucuresti si altele 19 in importante orase. Iar experienta in retail a bancii mama ar putea aduce si pe piata romaneasca produse si sericii specifice tot mai sofisticate.
Banca a intrat pe piata cardurilor de debit si de credit de la inceputul acestui an, insa lansarea oficiala a noilor produse a fost amanata pentru verificarea functionarii sistemelor. UniCredit a inceput sa lucreze cu MasterCard, insa intentioneaza sa incheie un acord si cu Visa, cealalta mare organizatie globala care opereaza un sistem de tranzactii electronice prin carduri.
In stadiu de finalizare este un alt produs anuntat cu mai mult timp in urma - creditul ipotecar, in conditiile in care acest segment de piata devine din ce in ce mai disputat de banci.
UniCredit nu si-a facut inca publice rezultatele financiare pe 2003, invocand nevoia lamuririi reglementarilor contabile aplicabile si a auditarii prealabile. Potrivit datelor disponibile, UniCredit nu a reusit sa intre in top 10 in sistemul bancar dupa valoarea activelor.
Banca opereaza pe piata romaneasca din 1997. Actionarul majoritar este UniCredito Italiano, cel mai mare grup bancar din Italia din punct de vedere al capitalizarii bursiere (peste 26 mld. euro in decembrie 2003) si unul din primele grupuri din Europa din punct de vedere al activelor (229 mld. euro in decembrie 2003).
razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO