Companiile de asigurări din piaţa locală au înregistrat în primele şase luni ale anului 9.400 de petiţii de la clienţii nemulţumiţi de modul de gestionare a dosarelor de daună, potrivit Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Autoritatea a analizat şi a soluţionat însă aproximativ 6.300 de petiţii în această perioadă.
Aproximativ 94% din reclamaţiile analizate (echivalentul a 5.900) au fost formulate de clienţii asigurătorilor, în timp ce restul în număr de 390 au fost înainte de service-urile auto.
Cele mai multe nemulţumiri ale clienţilor se referă la modul de soluţionare a dosarelor aferente poliţelor auto obligatorii (RCA). Peste 4.000 de petiţii au fost înregistrate pe segmentul RCA. Numărul acestora este însă în scădere cu 5% faţă de primele şase luni ale anului trecut.
Un număr important de reclamaţii, 1.300, au fost raportate şi în contul asigurărilor auto facultative Casco.
Cine a strâns cei mai mulţI clienţI nemulţumiţi | |
Numărul reclama]iilor înregistrate de asiguratori | |
Compania | Petiţii în S1 |
Euroins | 1934 |
Astra | 1640 |
City Insurance | 525 |
Uniqa | 506 |
Omniasig | 459 |
Asirom | 332 |
Carpatica Asig | 286 |
Allianz-Ţiriac | 198 |
Groupama | 127 |
Generali | 83 |
Sursa: ASF