Bănci și Asigurări

Signal Iduna incepe sa vanda asigurari la sfarsitul lunii

05.10.2008, 19:39 55

Signal Iduna Asigurari de Viata, companie autorizata recent de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, detinuta de grupul german Signal Iduna, va incepe sa vanda polite de asigurare de viata si de sanatate la sfarsitul acestei luni.

"Am definitivat pachetele de produse si ne vom baza, in principal, pe asigurarile private de sanatate. Vor fi produse separat pentru persoane fizice si persoane juridice, iar in interiorul acestor clase vom avea de la produse simple, pe care si le pot permite o masa mare de oameni, pana la produse care acopera servicii medicale in spitale din strainatate", a declarat Sanziana Maioreanu, directorul general al companiei.
Ea afirma ca pentru produsele de asigurare de sanatate de baza sunt vizati clientii cu venituri putin peste media pe economie, adica de peste 370 de euro net pe luna, iar pentru produsele sofisticate sunt vizati clientii cu salarii de peste 1.000 de euro.
"Am incheiat deja parteneriate cu 28 de retele de clinici si acoperim mai mult de jumatate din tara. Pana la sfarsitul anului vom avea peste 60 de parteneri", afirma Maioreanu.
In ceea ce priveste serviciile medicale furnizate in strainatate, grupul Signal Iduna colaboreaza deja de mult timp cu spitale din Germania, iar acum poarta discutii pentru incheierea unor parteneriate in Grecia, unde infrastructura medicala este foarte dezvoltata, spune Maioreanu.
Signal Iduna vizeaza sa atinga o cota de piata de 20-25% pe asigurari de sanatate pana in 2012. Principalii competitori ai companiei sunt Interamerican, Aviva, AIG Life sau Allianz-Tiriac.
"Peste doua saptamani vom lansa o campanie de marketing care se va derula pe TV, presa scrisa, online, dar si mijloace mai putin conventionale. Campania va dura pana la sfarsitul anului", explica directorul general al Signal Iduna.
Compania are in prezent 60 de angajati si patru unitati teritoriale in tara, iar pana la sfarsitul anului va mai deschide una. Produsele vor fi vandute prin intermediul retelei proprii si a brokerilor.
Grupul Signal Iduna este unul dintre cei mai mari jucatori pe piata asi­gu­rarilor din Germania si a fost creat in 1999 prin fuziunea grupurilor de asigurari Signal si Iduna Nova. Businessul de baza sunt asigurarile, dar grupul mai detine in Germania o companie de administrare a investitiilor si o banca. Signal Iduna este prezent in Polonia, Ungaria si Elvetia, avand un numar total de 12.000 de angajati, si intentioneaza sa se extinda pe pietele din estul Europei. Primele brute subscrise de grup din activitatea de asigurari au fost anul trecut de peste 4,5 miliarde de euro.
In Romania, piata asigurarilor de sanatate este foarte slab dezvoltata, mult mai bine vandute fiind abonamentele la clinici private. Nu exista statistici oficiale cu privire la numarul de asigurati, insa estimarile din piata indica circa 14.000 de clienti. Potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in 2007 primele brute subscrise din asigurari de sanatate au fost de peste 23,7 milioane de euro (7,1 milioane de euro). Numarul persoanelor cu abonamente la clinici private este estimat la peste 400.000.
TITL: Companiile aduc 70% din businessul cu asigurari generale
Angela Placinta
Companiile au cumparat anul trecut 70% din politele de asigurari generale vandute de pe piata locala, fiind astfel cei mai mari clienti ai asiguratorilor, potrivit raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pentru 2007, publicat recent.
Aceasta este prima data cand CSA publica informatii cu privire la vanzarile pe diferite clase de asigurari, separat pe clienti persoane fizice si persoane juridice pentru fiecare companie.
La nivelul intregii piete de asigurari generale, din totalul de prime brute subscrise anul trecut, de peste 1,71 de miliarde de euro (5,72 de miliarde de lei), circa 1,2 miliarde de euro (4,03 miliarde de lei) au provenit de la clienti persoane juridice.
In asigurari de mijloace de transport terestru (auto Casco), de exemplu, clientii companii le-au adus asi­gu­ratorilor vanzari de 582,8 mil. euro, iar clientii persoane fizice - de 202,2 milioane de euro.
Pe segmentul asigurarilor de raspundere civila auto obligatorie (RCA), vanzarile catre companii s-au ridicat la 255 de milioane de euro, peste cele catre persoane fizice, in valoare de 194,6 milioane de euro. Pe partea de asigurari de incendiu si calamitati naturale, subscrierile provenite la companii sunt de aproape 131 de milioane de euro, duble fata de politele individuale.
Clasele de asigurari unde valoarea politelor cumparate de persoanele fizice este mai mare decat cea a politelor achizitionate de companii sunt asigurarile de sanatate, asigurarile de asistenta a persoanelor aflate in dificultate in strainatate si asigurarile de raspundere civila pentru mijloacele de transport maritim.
Piata asigurarilor generale este dominata de politele auto Casco si RCA, cele de incendii si calamitati naturale si cele de credite, care re­pre­zinta 87% din totalul subscrierilor.
Companiile de asigurari cu cele mai mari portofolii de clienti persoane juridice sunt Allianz-Tiriac (289,5 mil. euro anul trecut), Omniasig (192 mil. euro), BCR Asigurari (122,8 mil. euro) sau Unita (101,5 mil. euro). Singura companie din piata specializata numai pe clienti persoane juridice este AIG Romania (28,9 mil. euro).
CSA nu a publicat date separat pe tipuri de clienti si la asigurarile de viata.
Primele brute subscrise din asigurari de viata si generale au fost de 7,17 miliarde de lei (2,15 miliarde de euro) anul trecut, in crestere cu 25% in lei fata de anul anterior. Rata de crestere reala a fost de 17,5%. Piata asigurarilor de viata a avut un ritm de crestere superior celei de asigurari generale.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO