Bănci și Asigurări

Sergiu Manea, BCR: Nu trebuie să dramatizăm ultimii 10 sau 25 de ani. La nivel istoric, vor ocupa doar un paragraf

Sergiu Manea, BCR: Nu trebuie să dramatizăm ultimii 10...

Autor: Roxana Rosu

07.12.2016, 11:34 527

Nu trebuie să dramatizăm ultimii 10 sau 25 de ani. La nivel istoric, vor ocupa doar un paragraf. Noi descoperim acum capitalismul, dar trebuie să descoperim şi cadrul necesar pentru a crea salturile de productivitate, a spus Sergiu Manea, preşedinte executiv al BCR, prezent la evenimentul "10 ani de business: creştere explozivă, criză, noua normalitate", organizat de Reff&Associates în colaborare cu Ziarul Financiar.

Împrumuturile pentru active de valoare adăugată sunt de 4-5 ori mai mici în gospodăriile româneşti decât în alte părţi, în timp ce împrumuturile de consum sunt mai mari decât în Polonia. Asta arata lipsa de perspectivă şi de încredere în potenţialitatea economică a ţării.

România a pierdut 1,4 milioane de oameni, dintre care 900.000 reprezintă migraţia netă. Este un moment critic, e nevoie de educaţie, sănătate, infrastructură, care să permită creare de potenţial.

Cea mai bună decizie luată în criză a fost că am întors toate poziţiile în short după o vizită la Riga şi ocuparea Georgiei

Când vorbeşti despre o operaţiune comercială care aduce volum, profit, ţintele fevin foarte ambiţioase, inclusiv de la acţionarii acţionarilor. Suntem într-o afacere care funcţionează, atâta timp cât exista si vânzători şi cumpărători, adică clienţi. Esenţa unui business sustenabil stă în succesul clienţilor pe termen mediu şi lung, chiar dacă uneori trebuie să ii refuzi.

România are cea mai mare rată de abandon şcolar. Există economişti, dar lucrează în fabrică. Este nevoie cu rule of law, pentru ca capitalul privat să se manifeste. E nevoie de reforma sistemului privat. Capitalul privat a incercat să se adapteze şi să ghicească normalul de mâine, dar capacitatea de creştere e limitată acum. Deciziile trebuie luate azi.

Peste 10-20 de ani, nu ştiu cum va arăta România. Dar trebuie să creăm contextul potrivit. Elitele de business trebuie să lupte pentru crearea contextului potrivit,cum vor rezolva probleme ţării pe termen lung.

Ar trebui mutarea de la lohn de creiere la desen şi vânzare sub brand românesc. Mutarea de la Made in România, Made by România. Vreau o Românie care face, nu una care vorbeşte. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO