Bănci și Asigurări

Pe consumer finance rezista doar cei mari

03.12.2009, 23:10 36

Companiile mici de credite de consum care nu sunt afiliate la obanca si au o cota de piata de sub 5% probabil nu vor supravietui,se arata intr-un studiu Roland Berger, realizat la nivelul EuropeiCentrale si de Est in colaborare cu Asociatia Europeana deManagement si Marketing Financiar (EFMA).

"Companiile de talie medie de credite de consum ar trebui sa seconsolideze fie prin achizitia altor companii mai mici de pe piata,fie prin acceptarea unei formule hibride, adica integrarea intr-obanca universala", a declarat Hendrik Bremer, partener la firmaRoland Berger, una dintre cele mai mari companii de consultanta debusiness la nivel global, cu incasari anuale de 80 de milioane deeuro de la clientii companii de servicii financiare.

Pe piata locala de credite de consum opereaza atat companii mariprecum Cetelem - divizia bancii franceze BNP Paribas si BRD Finance- detinuta de francezii de la Société Générale, cat si altecompanii precum Credex - detinuta de retailerul de electrocasniceAltex, Ralfi - membra a grupului american GE Money, TBI Credit -detinuta de israelieni. In primavara, in plina criza, italienii dela UniCredit au lansat o firma proprie de consumer finance. Maiactiveaza in Romania si firme de credite de consum la domiciliu,precum Provident.

Studiul Roland Berger mai arata ca majoritatea companiilor decredite de consum estimeaza pentru 2010 marje brute de profit maimici decat in 2007 si o crestere a volumului de credite mai redusadecat in 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO