Bănci și Asigurări

OTP Bank: Numărul clienţilor care au făcut tranzacţii prin internet banking a crescut cu 75% în pandemie. În 2022: investiţii de 50 mil. lei în IT şi digitalizare

OTP Bank: Numărul clienţilor care au făcut tranzacţii...

Autor: Cristina Bellu

02.02.2022, 12:09 248

OTP Bank, subsidiara de pe piaţa românească a celui mai mare grup bancar din Ungaria, anunţă o creştere cu 75% a numărului de clienţi care au efectuat tranzacţii bancare prin intermediul serviciului de Internet Banking  în perioada 2020-2021, comparativ cu anul 2019.

În perioada analizată, numărul utilizatorilor serviciului de Internet Banking s-a majorat cu 50%, iar valoarea tranzacţiilor online a crescut cu 31%.

Totodată, s-a înregistrat o intensificare a gradului de utilizare a produselor şi serviciilor electronice OTP Bank, astfel că peste 26.000 de carduri au fost activate în aplicaţiile Apple Pay şi OTPay, serviciile de plăţi contactless cu telefonul mobil.

“Pandemia a intensificat utilizarea serviciilor şi produselor digitale, iar alegerea tranzacţiilor şi operaţiunilor bancare online, în detrimentul celor care necesită folosirea cash-ului, a venit natural. În 2022 avem planificate noi investiţii de aproximativ 50 milioane de lei în IT şi digitalizare, precum şi în îmbunătăţirea soluţiilor tehnologice existente”, spune Constantin Mareş, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Digital.

Tendinţa spre digitalizare, care poate fi observată în ultimii ani, este susţinută şi de evoluţia serviciilor digitale aflate în portofoliul OTP Bank, care în 2020 şi 2021 a lansat atât instrumente noi, cât şi versiuni îmbunătăţite pentru diferite servicii.

Astfel, în 2020, OTP Bank a lansat noi versiuni pentru serviciul OTPdirekt şi SmartBank şi chatbot-ul Octavian, asistentul digital care consiliează clienţii băncii în procesul de suspendare a plăţii ratelor, iar anul trecut au fost făcute investiţii în lansarea Creditului 100% online de nevoi personale, o variantă rapidă de finanţare, care eficientizează semnificativ interacţiunea clienţilor cu banca.

Diversificarea şi modernizarea ofertei digitale a inclus, de asemenea, şi procesul de deschidere cont online pentru persoane fizice.

 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO