Bănci și Asigurări

Orgoliul ING Bank: Nu schimbam oferta in functie de concurenta. Mergem pe reteta noastra

Orgoliul ING Bank:  Nu schimbam oferta in functie de concurenta. Mergem pe reteta noastra

Misu Negritoiu sustine ca nu se uita la profitul pe termen scurt

11.05.2007, 21:00 42

Veniturile ING Bank Romania cresc continuu, insa profitul pe 2007 s-ar putea chiar injumatati comparativ cu cel din 2006 din cauza efortului investitional care ar putea fi chiar mai mare decat anul trecut, mai ales pentru extinderea retelei, afirma Misu Negritoiu, directorul general al bancii.
"Nu punem accentul pe vanzari, ci suntem atenti in continuare la riscuri pentru a ne mentine portofoliul de credite extrem de curat. Nu ne preocupa atat de mult profitul curent, cat mai ales perspectiva calitatii portofoliului peste cinci ani", a declarat pentru ZF Misu Negritoiu. In 2006, banca a obtinut un profit brut de 10,4 mil. euro. Cu toate acestea, seful ING Bank Romania instalat cu aproape un an in urma nu renunta la obiectivul de a duce cota de piata a bancii cat mai aproape de 10%.
Conform strategiei de dezvoltare a ING Bank, pana in 2009 reteaua de retail ar urma sa fie extinsa la 300 de unitati, iar portofoliul de clienti de retail sa ajunga la un milion de persoane.
"Continuam cu operatiuni extrem de curate, fara o dezvoltare agresiva, pentru ca nu urmarim cresterea valorii de piata. Avem deja o baza asezata, masinaria are toate sistemele instalate, oamenii si procedurile necesare si functioneaza. In urmatorii doi ani construim masa critica de banca universala", a declarat Negritoiu. El nu se arata ingrijorat de pierderea unor oameni importanti pentru banca, de exemplu pe zona de securities sau companii mari, aratand ca ING a alimentat constant piata cu specialisti, iar mecanismele din banca sunt destul de solide pentru a reduce dependenta de anumite persoane.
Din aprilie, banca a inclus in segmentul de retail si microfirmele, cu cifre de afaceri de sub 2 mil. euro. "Pentru prima data oferim servicii pentru toate categoriile de clienti", spune seful ING Bank.
In acelasti timp, Negritoiu se lauda ca administreaza unul dintre cele mai curate portofolii corporate de pe piata, desi "poate limitat".
"Avem o baza de clienti extrem de ingrijita, bine segmentata si cu oameni dedicati pentru fiecare segment - clienti globali, blue-chip-uri locale, companii romanesti mari si companii medii."
In primul trimestru al acestui an, soldul creditelor corporate acordate de banca s-a majorat cu circa 12%. Pe 2007 banca are in vizor circa 1.000 de clienti noi din segmentul corporate, dintr-un potential total de circa 8.000. Negritoiu spune ca reteaua de unitati dedicate clientilor companii va continua sa fie extinsa astfel incat sa acopere toate judetele. "Tatonam sectoare noi, fata de care nu avem nicio expunere deocamdata, precum imobiliarele si constructiile sau agricultura si industria agroalimentara, avand in vedere contributia crescanda a acestora la PIB."
Pe retail, ING va continua sa "pompeze" in campanii de marketing pentru a "contracara imaginea de banca elitista" si va mentine un ritm alert de deschidere de unitati dedicate. "Pana la jumatatea anului avem in program inaugurarea a 30-40 de unitati astfel incat sa ajungem la 170-180 la sfarsitul lui 2007", spune Negritoiu. El afirma ca recenta campanie publicitara a adus 4-5.000 de conturi noi de retail pe saptamana. Cresterea soldurilor la produsul de tip cont curent in lei cu dobanda de depozit la termen cere un debuseu la nivelul ofertei de credite.
"Incercam sa potrivim depozitele cu produse de creditare tot in lei si de aceea promovam creditul pentru nevoi personale, care poate inghiti resursele atrase."
ING mizeaza pe produse de retail standardizate, cat mai simple si usor de accesat, intr-un numar relativ limitat.
"Nu cautam nise de piata si nu schimbam oferta in functie de concurenta. Mergem pe reteta noastra si incercam sa convingem clientul ca ii este avantajoasa, nu ne modelam noi dupa piata", afirma Negritoiu.
El sustine ca noile norme de creditare nu vor produce efecte majore pe piata, considerand ca procedura de aprobare la BNR pentru fiecare banca in parte a devenit mai degraba un "motiv de sicanare" a bancilor decat o adevarata liberalizare.
Datorita regimului de sucursala a bancii din Olanda, ING Bank Romania nu trebuie sa supuna aprobarii BNR normele de creditare, intrand sub supravegherea bancii centrale olandeze.
ING se pregateste sa intre si pe piata fondurilor mutuale, asteptand un moment prielnic pentru lansare. "Am avut retineri pana acum pentru ca ne gandeam ca memoria colectiva a pastrat experienta negativa din 2000. Consideram ca retailul trebuie sa vanda in primul rand instrumente de investitii sub forma unor produse de masa, pe baza unei retele extinse", spune Negritoiu.
Cu toate investitiile programate pentru anul acesta, el sustine ca banca tine sub control costurile, raportul cost/venit fiind de circa 53%. "Avem un sistem extrem de exact de calcul al costurilor, mai ales ca Self'Bank-urile au gestiune separata. Putem ajunge cu analiza pana la nivel de costuri si profitabilitate pe client."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO