Bănci și Asigurări

Nemţii de la Ergo apasă pedala de acceleraţie în piaţa asigurărilor de viaţă: la jumătatea anului au afaceri cât pe tot anul 2015

Nemţii de la Ergo apasă pedala de acceleraţie în...

Autor: Anelis Baciu

14.10.2016, 00:03 484
Afacerile grupului Ergo din piaţa locală a asigurărilor de viaţă au avansat spectaculos în acest an, nemţii ajungând să raporteze după primele şase luni prime brute subscrise de 43 de milioane de lei (9,7 mil. euro), cât pe tot anul 2015. Ergo a ajuns astfel la o felie de peste 5% din piaţa asigurărilor de viaţă, faţă de 2,5% anul trecut.

„Obiectivul nostru este să depăşim 80 de milioane de lei în acest an şi suntem în grafic pentru a-l realiza. Am avut creştere însemnată până acum, zona de parteneri bancassurance a mers foarte bine, iar în ceea ce priveşte produsele, poliţele tradiţionale“, a declarat Mihai Popescu, director general al Ergo Asigurări de Viaţă.

Grupul german Ergo în acţionariatul căruia se află puternicul reasigurător Munich Re a pus România pe lista ţărilor unde vrea să-şi crească afacerile. Nemţii au decis să-şi diversifice businessul local, iar anul trecut au achiziţionat compania de asigurări generale a turcilor de la Credit Europe. Tranzacţia de preluare a unei companii de asigurări generale reprezintă doar un pas în procesul de extin­de­re. Ergo vrea să devină un asigurător complet în România, cu o paletă de asigurări care să acopere toate nevoile clienţilor, de aceea tatonează acum intrarea şi pe nişa asigurărilor auto obligatorii (RCA), în prezent segmentul cel mai controversat din industria de profil.

Conflictul dintre transportatori şi asigu­ră­tori, numeroasele modificări legislative şi in­tro­ducerea unui tarif maximal pentru poliţele RCA nu i-au făcut pe nemţi să se răz­gân­dească în ceea ce priveşte intrarea în piaţa de RCA. Totuşi, evenimentele îi afectează, fiind nevoiţi tot timpul să-şi adapteze strategia la schimbările care au loc.

„Ne propunem ca schimbările din piaţa RCA să nu ne afecteze. Suntem în continuare interesaţi de RCA, ne adaptăm la moficările care au loc în piaţă. Este neplăcut însă că suntem nevoiţi să tot schimbăm cifrele/situaţia la care ne raportăm în funcţie de modificările care apar“, a afirmat Mihai Popescu.

Pentru divizia de asigurări generale Ergo estimează afaceri de 50 mil. lei până la finalul anului, în creştere cu peste 20% faţă de 2015. În con­diţiile în care din asigurări de viaţă Ergo esti­mează afaceri de peste 80 mil. lei în acest an, în­seam­nă că afacerile totale ale nemţilor în Ro­mâ­nia vor cumula peste 130 mil. lei (29 mil. euro).

Nemţii nu intenţionează să-şi dezvolte o reţea de vânzare puternică pe plan local, ci mizează pe dezvoltarea afacerilor prin inter­mediul brokerilor pe segmentul asigurărilor de viaţă şi prin bancassurance în cazul asigurărilor de viaţă.

În ceea ce priveşte stadiul integrării asi­gu­ră­torului preluat anul trecut, Mihai Popescu spu­ne că procesul de aliniere a raportărilor, a siste­melor de control etc. este în plină des­făşurare.

Grupul german Ergo, a intrat pe piaţa românească de asigurări în urmă cu cinci ani. Nemţii intenţionează ca în cinci ani să ajungă în primele zece companii din piaţa locală de asigurări.

Piaţa locală de asigurări (viaţă şi generale) cumulează subscrieri de aproape 2 mld. euro anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO