Bănci și Asigurări

Mugur Podaru, Director Direcţia Directia Operaţiuni la Distanţă, CEC Bank: Am operaţionalizat acel CEC-in unde până şi clienţii din Diaspora pot intra în relaţie de afaceri cu banca. A fost o surpriză să vedem câtă nevoie au românii din străinătate de servicii bancare

Mugur Podaru

Mugur Podaru

Autor: Mircea Nica

23.10.2023, 15:56 164

Există o rezistenţă internă la tehnologie pentru că oamenii sunt învăţaţi să facă lucrurile într-un anumit mod, dar prin tehnologie se poate ajunge şi la clienţii obişnuiţi cu tradiţionalul, cât şi la cei obişnuiţi cu online-ul, iar una din suprizele CEC Bank a venit când s-a operaţionalizat market place-ul CEC-in, prin care clienţii care se află în Diaspora pot intra în relaţie de afaceri cu banca, a spus Mugur Podaru, Director Direcţia Directia Operaţiuni la Distanţă, CEC Bank, în cadrul Conferinţei ZF Investiţi în România, organizată în parteneriat cu CEC Bank, la Craiova.

“Este foarte adevărat că înainte de toate ai şi o rezistenţă internă pentru că oamenii sunt învăţaţi să facă lucrurile aşa cum le ştiau, dar evoluţia tehnologiei ne permit să le facem mai uşor, altfel şi cumva astfel încât să fie atinse atât de clienţii care sunt obişnuiţi cu tradiţionalul, cât şi de clienţii care sunt obişnuiţi cu online-ul. Am operaţionalizat un market place, acel CEC-in, unde clienţii pot obţine pe un flux 100% digital deschiderea de conturi curente, carduri de credit, overdraft, cât şi intrarea în relaţie de afaceri când te afli în Diaspora. A fost o surpriză pentru noi să vedem câtă nevoie au românii din străinătate de servicii bancare. Relaţia lor cu ţara este păstrată aşa, prin digital. Sunt oameni tineri care lucrează afară şi îşi investesc banii câştigaţi în România. Facem recunoaşterea clientului pe un flux operaţional digital, iar la sfârşit avem acte semante cu certificate digitale calificate”, a explicat Mugur Podaru.

Ce a mai spus Mugur Podaru, Director Direcţia Directia Operaţiuni la Distanţă, CEC Bank:

Noi încă avem agricultura tradiţională. În Italia de pildă, nu mai vezi nici oi, nici capre, nimic. Totul este crescut cu furaje date în doze controlate fără ca animalele să mai iasă să pască.

Banca a investit, continuă să investească şi va investi în tehnologie. De asemenea, îşi păstrează aprenta teritorială. Am rămas în continuare singura bancă din România care are în continuare o reţea de peste 1.000 unităţi. Avem o creştere de 48% la echipamentele ATM şi MFM, acele bancomate. Avem deja 1.300 de echipamente noi de ultimă generaţie unde poţi face depuneri de numerar, retrageri de lei şi euro. Păstrăm un echilibru din punct de vedere reţea, facem omnichannel banking şi prin online. Investim în partea de internet şi mobile banking.

Avem acum o platformă care permite interconectarea cu sistemele contabile ale firmelor şi plăţile sunt făcute automat cu autorizare în flux continuu. Deci, banca se preocupă atât de amprenta în teritoriu, cât şi de derularea activităţii aproape de clienţi, indiferent că vorbim de online sau de prezenţa fizică tradiţională în unităţile băncii.

În cadrul platformelor de online banking adăugăm în continuu funcţionalităţi noi Ultimele puse recent sunt acelea care permit rambursarea anticipată a unui credit sau diminuarea numărului de rate pe care un client le are la bancă.

Lucrăm de asemenea la fel şi fel de funcţionalităţi. Credem că suntem o bancă foarte orientată către digital şi care acoperă cam toate nevoile clienţilor. Am fost de fiecare dată primii care am lansat, de pildă plăţile instant sau afişarea numelui beneficiarului înainte să faci o plată astfel încât să nu virezi banii cui nu trebuie sau plata către numărul de telefon mobil fără să ştii IBAN-ul destinatarului. De asemenea, funcţii de genul trimite/cere bani.

Acum lucrăm la un mecanism prin care poţi să acoperi funcţii de transfer de bani. Adică generezi cu telefonul un cod QR, îl trimiţi altcuiva, se duce la un ATM al băncii şi scoate bani. Lucrăm la ceva ce va fi iar nou în piaţa bancară. Probabil că vom fi primii şi singurii care vor operaţionaliza acest sistem şi anume procesarea acelor instrumente de debit cecuri şi bilete la ordin, care funcţionează după o lege din 1934 în format digital. Adică îl scanezi cu telefonul, îl trimiţi la bancă, se fac verificări şi se bagă la încasare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO