Companiile de asigurări de viaţă au subscris prime în valoarea de 785 mil. lei în primele şase luni ale anului (cele mai recente date oficiale disponibile), cu 9% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dinamica pozitivă a pieţei a fost dată de vânzările în creştere de asigurări tradiţionale legate de credite bancare, dar şi de asigurările de sănătate, un produs pe care asigurătorii l-au promovat intens în ultimele luni.
În pofida creşterii, tentativa pieţei locale a asigurărilor de viaţă de a recupera decalajul faţă de ţările mature este un obiectiv greu realizabil pe termen scurt şi mediu. Poliţele de viaţă generează numai o cincime din subscrierile totale ale companiilor în România, în timp ce în ţările dezvoltate structura pieţei este inversă, asigurările de viaţă generând circa 80% din subscrieri. „Factorul care a susţinut într-o mai mare măsură evoluţiile pozitive din industria asigurărilor de viaţă din 2016 a fost creditarea. În acelaşi timp, o dinamică bună au avut şi asigurările de sănătate, un segment încă de dimensiuni mici în România, dar cu un potenţial ridicat de creştere în următorii ani“, spune Marius Popescu.