Deja fragilizată de mai multe luni de conflicte comerciale între SUA şi China şi aflată sub ameninţarea unui Brexit dur, industria exportatoare a Germaniei, motor tradiţional de creştere a celei mai mari economii din zona euro, trebuie acum să facă faţă provocării epidemiei de coronavirus, scrie La Tribune.
Oficialii germani se tem de „cea mai lungă recesiune“ a sectorului manufacturier „de la reunificare“, în condiţiile în care epidemia loveşte într-un sector puternic dependent de comerţul internaţional, a indicat grupul de lobby al sectorului, BDI, în raportul său trimestrial.
Sectorul este victimă a unei „creşteri mondiale slabe“, a unei „incertitudini pronunţate la nivel mondial“ şi a „sub-utilizării capacităţii sale de producţie“, care „frânează investiţiile“, se plânge Joachim Lang, preşedintele BDI.
Nu e de aşteptat ca dinamica actuală să se inverseze în contextul apariţiei epidemiei de coronavirus, care a slăbit de la începutul anului comerţul internaţional şi a pus pe pauză economia chineză, de care industria germană depinde într-o mare măsură. În urma acestei încetiniri puternice a industriei, BDI se aşteaptă la o creştere „foarte slabă de doar 0,5%“ a economiei germane ca întreg, comparativ cu rata de creştere de 1,1% anticipată de guvernul german la sfârşitul lunii ianu-arie.
BDI cere Berlinului să „ia o serie de măsuri“ bugetare „pe termen scurt“ pentru industriile afectate şi să pună în aplicare „reforme pe termen mediu“ pentru favorizarea investiţiilor.
Fabricile germane înregistraseră o revenire a cererii chiar înaintea izbucnirii epidemiei de coronavirus, potrivit Bloomberg. Comenzile au avansat cu 5,5% în ianuarie, cea mai puternică creştere din peste cinci ani, sugerând că producătorii încep să se redreseze de pe urma unui declin de peste un an.
De atunci, însă, numeroase companii au raportat probleme legate de lanţul de aprovizionare şi o scădere puternică a cererii la export în condiţiile în care coronavirusul aruncă din nou economia germană în haos.
Coronavirusul aduce o nouă problemă: deficitul de containere în care companiile îşi pot exporta bunurile din cauza scăderii numărului de containere care au plecat din China la sfârşitul lunii ianuarie şi începutul lunii februarie, scrie Reuters.
„Multe companii se adaptează la noua situaţie“, arată Marc Kloepfel, CEO al Kloepfel Group.
Ralph Wiechers, economist şef la asociaţia VDMA spune că sunt aşteptate probleme la nivelul lanţului de aprovizionare din China către Germania.