Bănci și Asigurări

Industria germană se teme că ar putea suferi „cea mai îndelungată recesiune de la reunificare“

Deja fragilizată de mai multe luni de conflicte comerciale în­tre SUA şi China şi aflată sub ameninţarea unui Brexit dur, in­dustria exportatoare a Germaniei, motor tradiţional de creş­tere a celei mai mari economii din zona euro, trebuie acum să facă faţă provocării epidemiei de coronavirus, scrie La Tribune.

Oficialii germani se tem de „cea mai lungă recesiune“ a sectorului manufacturier „de la reunificare“, în condiţiile în care epidemia loveşte într-un sector puternic dependent de comerţul internaţional, a indicat grupul de lobby al sectorului, BDI, în raportul său trimestrial.

Sectorul este victimă a unei „creşteri mondiale slabe“, a unei „incertitudini pronun­ţa­te la nivel mondial“ şi a „sub-utilizării capacităţii sale de producţie“, care „frânează investiţiile“, se plânge Joachim Lang, preşedintele BDI.

Nu e de aşteptat ca dinamica actuală să se inverseze în con­textul apariţiei epidemiei de coronavirus, care a slăbit de la începutul anului comerţul internaţional şi a pus pe pauză eco­nomia chineză, de care industria germană depinde într-o ma­re măsură. În urma acestei încetiniri puternice a industriei, BDI se aşteaptă la o creştere „foarte slabă de doar 0,5%“ a eco­nomiei germane ca întreg, comparativ cu rata de creştere de 1,1% anticipată de guvernul german la sfârşitul lunii ia­nu-a­rie.

BDI cere Berlinului să „ia o serie de măsuri“ bugetare „pe termen scurt“ pentru industriile afectate şi să pună în aplica­re „reforme pe termen mediu“ pentru favorizarea inves­tiţiilor.

Fabricile germane înregistraseră o revenire a cererii chiar înaintea izbucnirii epidemiei de coronavirus, potrivit Bloom­berg. Comenzile au avansat cu 5,5% în ianuarie, cea mai puter­nică creştere din peste cinci ani, sugerând că pro­ducă­to­rii încep să se redreseze de pe urma unui declin de peste un an.

De atunci, însă, numeroase companii au raportat probleme legate de lanţul de aprovizionare şi o scădere puternică a cererii la export în condiţiile în care coronavirusul aruncă din nou economia germană în haos.

Coronavirusul aduce o nouă problemă: deficitul de containere în care companiile îşi pot exporta bunurile din cauza scăderii numărului de containere care au plecat din China la sfârşitul lunii ianuarie şi începutul lunii februarie, scrie Reuters.

„Multe companii se adaptează la noua situaţie“, arată Marc Kloepfel, CEO al Kloepfel Group.

Ralph Wiechers, economist şef la asociaţia VDMA spune că sunt aşteptate probleme la nivelul lanţului de aprovizionare din China către Germania.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.