Bănci și Asigurări

Dupa majorarea capitalului, San Paolo IMI creste si la active

17.09.2004, 00:00 16

San Paolo IMI Bank Romania detinea la sfarsitul primului semestru active totale in valoare de 74,3 milioane de euro. Comparatv cu sfarsitul anului trecut, activele bancii au inregistrat o crestere cu 26%.
In primele sase luni ale anului banca a realizat un profit net de 0,8 milioane de euro. Volumul creditelor acordate de banca a crescut cu 44% fata de sfarsitul anului trecut, pana la 40,7 milioane de euro.
San Paolo IMI Bank Romania este de fapt fosta West Bank din Arad, decizia schimbarii numelui fiind luata anul trecut in vara.
Un pachet de putin peste 75% din West Bank a fost preluat in 2001 pentru aproape 12 milioane de dolari de grupul italian Cardine Banca, care la randul lui a fuzionat cu San Paolo Imi, in prima parte a anului 2002.
Capitalul social al bancii este in prezent de 857,9 miliarde de lei (20,9 milioane de euro). Actionarul si-a propus la preluare sa majoreze capitalul social al bancii cu 15 milioane de euro. Pana acum au fost efectuate doua majorari, fiecare de cate cinci milioane de euro, prima fiind intreprinsa in mai 2003, iar cea mai recenta s-a incheiat in luna martie.
In prezent, SanPaolo IMI detine 97,8% din actiuni, restul apartinand Simest SpA, entitate publica italiana.
Grupul San Paolo IMI a obtinut, la sfarsitul primului semestru al anului, un profit net de 691 de milioane de euro. Grupul detine in Itlaia o cota de 10,4% din piata creditelor, cu un sold net de 122,7 miliarde de euro la sfarsitul lunii iunie. Depozitele atrase de banca totalizeaza 135,6 miliarde de euro, reprezentand 10,2% din depozitele plasate in Italia.
San Paolo IMI Romania opereaza in prezent o retea teritorila formata dine 17 sucursale si 7 agentii. Pentru anul 2004 banca si-a propus extinderea retelei de teritoriale pana la 26 de unitati. In luna iulie s-a deschis Agentia Chisineu Cris, in Judetul Arad, iar pana la sfarsitul lunii septembrie se va deschide Agentia Carei in judetul Satu Mare. Extinderea retelei teritoriale se inscrie intr-o strategie de abordare mai agresiva a pietei, banca intentionand sa lanseze pe parcursul acestui an noi produse si servicii destinate in special clientilor persoane fizice. Printre acestea se vor numara credite de consum si imobiliare, precum si produse de plata electronice. Banca a inceput deja implementarea unei retele de automate bancare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO