Intesa Sanpaolo, a doua cea mai mare bancă din Italia cu active de aproape 800 mld. euro, a transmis recent că banca din România nu are ambiţii mari şi va urmări mai degrabă să aibă o prezenţă discretă pe retail, segmentul care îi asigură unei bănci vizibilitate în piaţă.
Italienii au schimbat strategia pe piaţa din România în numai doi ani, trecând de la o extremă la alta. De exemplu, în 2014 Intesa paria pe o expansiune rapidă în retailul românesc prin încheierea unui parteneriat cu Poşta Română care i-ar fi adăugat într-o primă fază aproximativ 1.000 de unităţi de vânzare a produselor de creditare şi economisire. Parteneriatul cu Poşta a eşuat însă, iar în contextul presiunilor din sistemul bancar european Intesa s-a văzut nevoită să-şi reevalueze poziţia în România.
Italienii anunţă astfel că se concentrează pe dezvoltarea businessului pe segmentele corporate şi IMM. Intesa vizează acum companiile deşi nu s-a făcut remarcată până acum nici ca o forţă pe corporate banking.