Bănci și Asigurări

De la strategia unei expansiuni rapide în zona de retail, Intesa Bank a trecut în numai doi ani la un plan pentru o prezenţă discretă pe piaţa românească

De la strategia unei expansiuni rapide în zona de...

Autor: Anelis Baciu

13.10.2016, 00:05 595

Intesa Sanpaolo, a doua cea mai mare bancă din Italia cu active de aproape 800 mld. euro, a transmis recent că banca din România nu are ambiţii mari şi va ur­mări mai degrabă să aibă o prezenţă discretă pe retail, segmentul care îi asigură unei bănci vizibilitate în piaţă.

Italienii au schimbat strategia pe piaţa din România în numai doi ani, trecând de la o ex­tremă la alta. De exemplu, în 2014 Intesa pa­ria pe o expansiune rapidă în retailul ro­mâ­nesc prin încheierea unui parteneriat cu Poşta Română care i-ar fi adăugat într-o pri­mă fază aproximativ 1.000 de unităţi de vân­zare a produselor de creditare şi economisire. Parte­neriatul cu Poşta a eşuat însă, iar în con­tex­tul presiunilor din sistemul bancar euro­pean Intesa s-a văzut nevoită să-şi reevalueze poziţia în România.

Italienii anunţă astfel că se concentrează pe dezvoltarea businessului pe segmentele cor­porate şi IMM. Intesa vizează acum com­paniile deşi nu s-a făcut remarcată până acum nici ca o forţă pe corporate banking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO