Bănci și Asigurări

Cu dobanzi de 4,5% la creditele in lei, HVB BpL spera sa convinga 30.000 de clienti la anul

11.10.2006, 17:56 18

HVB Banca pentru Locuinte, al doilea jucator specializat pe nisa economisirii si creditarii in domeniul locativ, a ajuns, dupa un an de functionare, la 10.000 de clienti.
Sumele economisite pana acum de clienti se ridica la echivalentul a un milion de euro, in timp ce valoarea medie a unui contract de economisire-creditare este de 20.000 de lei, a declarat Petre Tulin, presedintele bancii.
"Pana la sfarsitul anului, speram sa ajungem la 15.000 de clienti. Pentru anul 2007, ne-am propus sa atragem inca 30.000 de clienti", a declarat Tulin.
El spune ca afacerile au mers mai greu decat preconiza in primul an de functionare, in conditiile in care HVB Bank, unul dintre actionarii sai, a fost implicata in procesul de fuziune cu Banca Tiriac. HVB Banca pentru Locuinte (HVB BpL) a lansat ieri oficial un nou pachet de produse, oferind conditii mai bune de dobanda si mai multa flexibilitate.
Banca ofera acum doua produse, Constant si Avantaj, fiecare in doua variante de tarif. In cazul produselor Constant, dobanda la credit a coborat de la 6% pe an la 4,5% pe an. Dobanda platita de banca la sumele economisite este de 2% pe an. In cazul produselor Avantaj, banca plateste o dobanda de 3% pe an la sumele economisite, iar pe perioada de creditare dobanda este de 5,9% pe an. In cazul produsului Avantaj cu rata de economisire de 1% din valoarea contractata, HVB BpL ofera in primii doi de economisire un bonus de 50% la dobanda, ducand-o astfel la 4,5% pe an.
Pentru produsele constant banca percepe un comision de deschidere de 1% din valoarea contractului, iar la acordarea creditului un comision de 2,5% din valoarea acestuia. Pentru produsul Avantaj comisionul de deschidere este de 1% sau 1,6%, in functie de rata de economisire, iar cel de acordare a creditului este de 3% din valoarea imprumutului.
HVB BpL a deschis anul acesta patru centre la Iasi, Cluj, Timisoara si Bucuresti, care coordoneaza activitatea de vanzari din regiunea respectiva. Tulin spune ca anul acesta nu vor mai fi deschise si alte astfel de centre, iar pentru 2007 planurile nu au fost definitivate.
Banca isi vinde produsele prin doua canale de distributie - o forta de vanzari mobila si prin unitatile teritoriale ale Bancii HVB-Tiriac si ale CreditCoop. In prezent, numarul agentilor de vanzari mobili se ridica la 1.300 de persoane, dintre care aproximativ 100 sunt angajati cu norma intreaga, explica Tulin. El spune ca reteaua de distributie prin unitati teritoriale se va largi odata cu finalizarea fuziunii dintre HVB-Tiriac si UniCredit Romania.
HVB BpL imparte nisa de piata cu Raiffeisen Banca pentru Locuinte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO