Bănci și Asigurări

Cristian Tudor, Actionar, Fresh Microgreens: Noi ne concentrăm acum spre direcţia în care ne construim singuri spaţiile de producţie şi le punem acolo unde este necesar produsul. Un singur client de la noi a contractat deja 200 tone de rucola pe an înainte de a face sera

ZF Investiţi în România - Ploiesti

Cristian Tudor, Actionar, Fresh Microgreens: Noi ne...

Autor: Mircea Nica

08.12.2023, 11:44 240

Noi ne concentrăm acum spre direcţia în care ne construim singuri spaţiile de producţie şi le punem acolo unde este necesar produsul. Un singur client de la noi a contractat deja 200 tone de rucola pe an înainte de a face sera, a spus Cristian Tudor, Acţionat, Fresh Microgreens, în cadrul Conferinţei ZF Investiţi în România, organizată de Ziarul Financiar în parteneriat cu CEC Bank, la Ploieşti.

“Noi ne concentrăm acum spre direcţia în care ne construim singuri spaţiile de producţie şi le punem acolo unde este necesar produsul. De exemplu, în România avem câteva companii foarte mari care ambalează doar rucola, spanac, plante aromatice şi tot felul de salate pe care le aduc în mare parte din Italia. Balanţa comercială este 100%. Nu este nici măcar un singur producător în România care să facă rucola. Un singur client de la noi a contractat deja 200 tone pe an. Suntem singurul fermier care nu a făcut nici măcar sera încă, dar avem contractate 200 tone pe an. Aceasta este o metodă în care noi creştem oriunde în lume”, a explicat Cristian Tudor.

Ce a mai spus Cristian Tudor:

Sunt inginer horticol, sunt fondator al Microgreens, de anul trecut octombrie suntem UltraGreens şi în grupul nostrum de firme avem mai multe branduri care se concentrează pe zona agroalimentară. Am început în 2013 când am terminat facultatea cu acest business de producere a microplantelor, cu un produs de nişă în agricultură, cu valoare adăugată foarte mare pe care îl direcţionam către restaurante, săli de evenimente. La momentul făceam de la flori comestibile, flori miniatură, doar că ne-am dat seama că este un business plafonabil, cu mult risc, risc pe care l-am simţit în pandemie pentru că în două săptămâni nu am mai avut nici un business. Doamne ajută, am găsit metode de a depăşi perioada aceea destul de dificilă.

Având acest focus pe a ne dezvolta în continuare şi neavând resursele necesare ca să putem să dezvoltăm într-o zonă lineară businessul din agricultură bazat pe performanţă, ne-am uitat către a ne dezvolta o formă de agricultură în care să facem noi spaţiile de producţie. Motiv pentru care din 2017 am început să ne construim propria tehnologie de agricultură pe verticală. Efectiv am luat ceea ce ştiam noi din agricultura clasică şi am mutat-o într-un spaţiu pe verticală, într-o formă în care creştem pe mai multe niveluri, plante care astăzi vin pe agricultură cu un supply chain la nivel global care suferă foarte mult.

Astăzi, noi suntem o companie care combină agricultura clasică cu cea bazată pe tehnologie, doar că partea inovatoare care face ca businessul să fie unul sustenabil şi să aibă foarte multe principii în această zonă în care Ultragreens este un subiect care atrage atenţia investitorilor privaţi , dar şi colaborărilor cu alte forme de finanţare, care astăzi nu putem să spunem că prin această agricultură pe verticală începem să ne ducem într-o zonă în care să ne creştem plante care astăzi vin din ţări în care se cultivă într-o zonă clasică.

Noi ne concentrăm acum spre direcţia în care ne construim singuri spaţiile de producţie şi le punem acolo unde este necesar produsul. De exemplu, în România avem câteva companii foarte mari care ambalează doar rucola, spanac, plante aromatice şi tot felul de salate pe care le aduc în mare parte din Italia. Balanţa comercială este 100%. Nu este nici măcar un singur producător în România care să facă rucola. Un singur client de la noi a contractat deja 200 tone pe an. Suntem singurul fermier care nu a făcut nici măcar sera încă, dar avem contractate 200 tone pe an. Aceasta este o metodă în care noi creştem oriunde în lume.

Nu spunem că facem ceva extraordinar, doar că am avut norocul, şansa să ne apucăm de această tehnologie şi să ne-o construim singuri  într-un moment în care şi acum este înaintea vremurilor. Acum focusul este pe a ne duce către acest gen de clienţi foarte mari concentraţi pe zona de salate, plante aromatice, care în Europa, majoritatea importă din 1-2 ţări.

Deja în ultimiii ani am investit aproape 2 mil. euro în direcţia aceasta. Avem prima seră verticală din Europa de Est făcută în Ploieşti pentru Kaufland. Lucrăm la a doua seră verticală care o să fie cea mai mare monobloc din Europa, de 6.500 mp. Făcută pe o amprentă la sol de doar 800 mp. Ce este uşor inovativ în genul acesta de business este inclusiv partea de revitalizare a unor spaţii precum depozitul în care ne-am apucat noi să facem agricultură pe verticală nu mai avea nici o utilitate. Erau depozitate tot felul de materiale de construcţii uitate de lume.

Anul trecut am terminat cu 29 de angajaţi la finalul anului, acum pe grup suntem aproape 80. Tot grupul de firme o să facă undeva la 15 mil. lei anul acesta.

Cele mai multe produse la care noi ne uităm astăzi, care vin din afara României sunt în zona de salate de tip baby leaf, tocăturile de tip salate şi aici vorbim de mii de tone anual.

Putem să producem şi noi, dar în toţi aceşti ani în care am făcut producţie concomitent cu R&D, ne-am dat seama că agricultura pe care ne-am dorit noi să o facem este o agricultură care ar trebui să se bazeze pe foarte multă tehnologie şi KPIs. Am început cu agricultura clasică, ne-am dus în pământ, apoi ne-am dus pe mese de cultură controlat, iar apoi în zona de vertical farming şi controlăm tot, inclusiv partea de iluminare.

Noi suntem o formă de logistică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO