Bănci și Asigurări

Costi Stratnic, Omniasig: Ne îndreptăm spre o normalizare a pieţei RCA. Noi suntem un jucător mai reţinut, am avut cotă de piaţă de 7-8-9% în ultimii 10 ani

ZF Bankers Summit 2023, ziua 3

Costi Stratnic, Omniasig: Ne îndreptăm spre o...

Autor: Alex Ciutacu

28.06.2023, 13:11 190

Piaţa asigurărilor RCA din România se îndreaptă spre o normalizare, însă infrastructura rutieră, modul în care conduc românii şi modul în care unităţile service facturează către companiile de asigurări sunt încă teme importante de dezbatere pentru a duce piaţa mai departe, a explicat Costi Stratnic, vicepreşedinte directorat şi CSO al Omniasig, în cadrul ZF Bankers Summit 2023.

„Cu siguranţă ne îndreptăm spre o normalizare, dar avem în continuare două teme interesante de dezbatere, şi-anume cât de solidă este infrastructura rutieră şi cultura românilor în a conduce vehicule – o vedem cu toţii pe străzi şi pe drumurile naţionale – şi, nu în ultimul rând, cum ne susţine legislaţia în privinţa modului de despăgubire, în speţă modul în care unităţile service facturează către companiile de asigurări”.

El a subliniat că Omniasig a fost un jucător „mai reţinut” pe piaţa RCA, întrucât nu a ajuns nici măcar la o cotă de piaţă de 10% în ultimii zece ani.

„Din cifre rezultă că pentru noi nu a fost o mare influenţă şocul Euroins. După cum se vede, suntem un jucător mai reţinut pe RCA şi asta şi datorită exerienţei pe care am avut-o anterior acestor momente. Noi am fost un jucător constant pe RCA, am avut o cotă de piaţă de 7-8-9% în ultimii 10 ani şi prin urmare experienţa noastră cu privire la acel long tail pe RCA este ai mare. Şi prin urmare ne-a făcut să fim mai reţinuţi”.

Omniasig aparţine de grupul austriac VIG (Vienna Insurance Group). Tot ce acest grup aparţin şi Asirom, respectiv BCR Asigurări de Viaţă.

„Grupul VIG vede distribuţia de RCA în România prin ambele companii şi prin urmare am fost mai reţinuţi, nu am resimţit şocul Euroins, îl resimţim însă în ceea ce priveşte încrederea consumatorului în sistemul de asigurări şi mi s-a părut interesant ceea ce au precizat colegii, că se simte deja o creştere a daunei medii pe RCA. Eu cred că acesta este şi un răspuns al plecării Euroins pentru că se plătesc daune mai corect”.

Alte declaraţii:

  • Companiile mari văd deja nevoia de asigurare, nu mai avem emoţii că un CEO de companie nu vede nevoia de asigurări a unei comapnii mari. O mică paranteză ar fi că există o diferenţă între companiile care au pornit cu investiţii serioase încă de la început şi companii româneşti care au pornit prin achiziţia de fabrici vechi şi uzine din România şi unde nevoia de îmbunătăţire a riscului este din ce în ce mai mare.
  • Pe zona de IMM-uri avem o problemă reală de penetrare cu asigurări, nu se resimte această nevoie de asigurare, mai ales că aceste companii mici nu au avut nici experienţa trecută a lucrului cu o bancă, atunci când colateralul trebuia să fie asigurat şi nevoia de a intra în contact cu un broker sau cu un asigurator era imediată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO