Bănci și Asigurări

Companiile îşi fac RCA la subsidiarele asigurătorilor internaţionali. Persoanele fizice aleg în principal companii locale

Companiile îşi fac RCA la subsidiarele asigurătorilor...

Autor: Anelis Baciu

23.09.2015, 00:08 824

Companiile cumpără în principal poliţe auto obligatorii (RCA) de la subsidiarele asigurătorilor de talie mare, recunoscuţi la nivel internaţional, în timp ce clienţii persoane fizice se îndreaptă mai degrabă spre asigurători locali, specializaţi pe această nişă, arată calculele ZF făcute pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

De exemplu, peste 70% din vânzările de poliţe auto obligatorii ale Allianz-Ţiriac, Omniasig şi Groupama vin de pe segmentul destinat companiilor, în timp ce potofoliile City, Carpatica şi Euroins sunt concentrate pe retail - zona clienţilor persoane fizice.

„Pe RCA decizia generală de cumpărare se ia în funcţie de preţ. Atât companiile, cât şi persoanele fizice cumpără de unde este mai ieftin. Pe de altă parte, pe non-RCA decizia de cumpărare depinde de marcă şi reputaţia asigurătorului. Companiile mari de asigurări se poziţionează de regulă pe seg­mentul corporate, de aceea şi primele subscrise de acestea vin în special din vân­zările corporate. Allianz, de exemplu, este prin definiţie un asigurător corporate“, a explicat Gheorghe Grad, director general al brokerului SRBA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO