Companiile cumpără în principal poliţe auto obligatorii (RCA) de la subsidiarele asigurătorilor de talie mare, recunoscuţi la nivel internaţional, în timp ce clienţii persoane fizice se îndreaptă mai degrabă spre asigurători locali, specializaţi pe această nişă, arată calculele ZF făcute pe baza datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
De exemplu, peste 70% din vânzările de poliţe auto obligatorii ale Allianz-Ţiriac, Omniasig şi Groupama vin de pe segmentul destinat companiilor, în timp ce potofoliile City, Carpatica şi Euroins sunt concentrate pe retail - zona clienţilor persoane fizice.
„Pe RCA decizia generală de cumpărare se ia în funcţie de preţ. Atât companiile, cât şi persoanele fizice cumpără de unde este mai ieftin. Pe de altă parte, pe non-RCA decizia de cumpărare depinde de marcă şi reputaţia asigurătorului. Companiile mari de asigurări se poziţionează de regulă pe segmentul corporate, de aceea şi primele subscrise de acestea vin în special din vânzările corporate. Allianz, de exemplu, este prin definiţie un asigurător corporate“, a explicat Gheorghe Grad, director general al brokerului SRBA.