Bănci și Asigurări

Clientii bancilor, interesati si de economia de timp

18.08.2004, 00:00 30

Dupa ce au fost implementate de mai multe banci, serviciile de tip call - center incep sa fie utilizate de tot mai multi clienti. Bancile sustin ca numarul utilizatorilor call - center urilor a crescut puternic in ultimele luni si sunt interesate de largirea gamei de servicii oferite prin acest canal.
Pricipalul avantaj al utilizarii servicilor call - center este legat de economia de timp, clintul putand sa afle informatii minimale despre produsele bancii sau despre conturile detinute prin intermediul unui apel telefonic. Unele banci au implementat servicii complexe, care permit chiar efectuarea anumitor operatiuni cu conturile proprii.
"Suntem interesati de largirea gamei de servicii oferite prin intermediul call - center ului nostru. Incercam sa adaugam un nou serviciu lunar", a declarat Cristina Parvan, director adjunct la directia comerciala a retelei BRD - SocGen si direcor al call - center ului. De la inceputul anului call - center ul multimedia al bancii a inregistrat un numar de 300.000 de contacte de la clientii existenti si potentiali. Banca sustine ca valoare operatiunilor efectuate prin call-center luand in calcul viramentele intre conturile detinte de clienti, preacceptarea de credite si informatiile privind conturile de card depaseste 3,8 milioane de euro lunar. Serviciul BRD, denumit "Vocalis", cumuleaza canalel telefonic sI Internet - ul. Pentru operatiunile desfasurate prin call-center banca practica aceleasi comisioane ca la ghiseul sucursalelor. Banca a lansat recent si un serviciu pentru emiterea de carduri on-line.
Raiffeisen Bank sustine ca serviciului de tip call - center "Raiffeisen Direct" destinat persoanelor fizice ansat in luna ianuarie, a fost utilizat pana in prezent de peste 40.000 de clienti de la inceputul anului. Potrivit bancii, valoarea lunara a tranzactiilor desfasurate prin intermediul acestui serviciu depaseste doua milioane de euro. Recent, banca a hotarat sa extinda acest serviciu si pentru clientii de tip intreprinderi mici si mijlocii (iMM). Noul call - center va oferi informatii specifice privind conturile si va permite clientilor iMM - uri efectuarea de plati, deschiderea si lichidarea de depozite la termen. De asemenea clientii vor putea sa defineasca sau modifice transferurile planificate si sa efectueze operatiuni de schimb valutar intre conturile proprii. Taxele si comisioanele practicate pentru Raiffeisen Direct sunt aceleasi ca si in cazul operatiunilor efectuate la ghiseul bancii.
Serviciul de tip call - center care fuctioneaza la Volksbank Romania ofera numai informatii privind produsele si serviciile oferite de banca, cat si informatii despre conturile detinute de client in banca, fara a permite efectuarea de operatiuni. Portivit statiscilor bancii, serviciul este utilizat zilnic de peste 100 de clienti.
Concurenta puternica pe piata de retail determina bancile sa caute noi metode prin care sa-si atraga si fidelizeze clientii. Diminuarea timpului necesar desfasurarii operatinilor financiare se dovedeste astfel o initiativa viabila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO