Bănci și Asigurări

Citibank se pregateste sa intre pe segmentul firmelor de mici dimensiuni

02.06.2008, 19:05 31

Americanii de la Citibank vor lansa in perioada urmatoare servicii pentru companiile cu cifre de afaceri mai mici de doua milioane de dolari, astfel incat sa aiba o oferta completa pe segmentul de corporate.
"Vrem sa ne extindem portofoliul de produse, astfel incat sa ne adresam tuturor companiilor, inclusiv cele cu cifre de afaceri mai mici de doua milioane de dolari, pentru care nu avem o oferta in prezent. Proiectul va fi finalizat in viitorul apropiat", spune Shahmir Khaliq, directorul general al Citibank Romania. Americanii au intrat pe piata locala inca din 1995, dar s-au concentrat pe zona marilor companii, creandu-si o imagine de banca elitista. Dupa turbulentele care au zdruncinat pietele financiare internationale, Citi si-a reorientat strategia, acordand mai multa atentie prezentei pe pietele emergente, inclusiv din Europa Centrala si de Est, unde vizeaza dezvoltarea pe toate liniile de afaceri.
Totusi, Citibank prefera sa ramana in afara pietei de real estate, care a adus cresteri importante unor jucatori locali.
"Politica Citi la nivel mondial este sa nu se implice in finantari pentru dezvoltarea de proiecte pe real estate si o vom respecta pe plan local. Am putea sa luam in considerare introducerea de credite ipotecare pentru clientii de retail, insa nu cred ca se va intampla in perioada urmatoare", afirma Shahmir Khaliq.
Inca de anii trecuti americanii au extins reteaua teritoriala de pe piata locala, pentru a permite dezvoltarea afacerilor pe zona de retail, unde sunt prezenti prin intermediul unei divizii specializate de consumer finance - CitiFinancial. Astfel, Citibank opereaza in prezent o retea de 95 de unitati, majoritatea fiind centre de vanzari pentru finantari de retail. Khaliq spune ca extinderea va continua, insa accentul va fi pus pe eficienta, locatiile urmand sa fie atent selectate.
CitiFinancial si-a dezvoltat treptat portofoliul, plecand de la credite de mica valoare adresate clientilor cu venituri reduse pana la finantari pentru consum garantate cu ipoteca.
Concurentii traditionali ai Citibank pe zona de corporate - filialele locale ale ING si ABN Amro - au decis de asemeni sa se extinda pe piata de retail, facand primii pasi inca din 2004.
Cele trei banci au ales insa modele diferite de afaceri. ABN a preferat sa se bazeze pe forta mobila de vanzari pentru a ajunge la clienti, in timp ce numarul de sucursale a ramas relativ scazut. ING a optat pentru un sistem de unitati de retail operate in regim de franciza, produsul de baza in oferta de retail fiind un cont de economii cu card atasat, clientul putand sa realizeze individual operatiunile de baza, prin intermediul unui automat bancar. Atat ING, cat si ABN au lansat produse si servicii dedicate intreprinderilor mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO