Bănci și Asigurări

Citibank decide la anul daca dezvolta organic filiala locala sau cumpara ceva

Citibank decide la anul daca dezvolta organic filiala locala sau cumpara ceva

William Mills asteapta ca Citigroup sa inregistreze in Romania, cresteri de cel putin doua cifre in urmatorii 3-5 ani

09.11.2006, 18:49 21

Americanii de la Citigroup vor sa isi extinda afacerile pe piata locala, insa nu s-au hotarat inca daca o vor face prin crestere organica sau printr-o achizitie. Oricum, fara o achizitie, este greu sa ajungi intre primii jucatori, recunoaste William J. Mills, CEO Corporate& Investment banking al Citigroup pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Mills spune ca o decizie in aceasta privinta - extindere agresiva a retelei sau achizitie- va fi luata in 2007-2008. Pana atunci, banca nu are in plan sa cumpere ceva pe piata locala.
"Ne uitam la economia romaneasca si unde va fi Romania in cativa ani, si asta ne face sa consideram ca este un mediu unde vrem sa facem investitii importante", a declarat pentru ZF William Mills.
Deocamdata, Citigroup isi va extinde prezenta in Romania, prin deschiderea de noi unitati, atat dedicate clientilor corporativi, cat si pentru clienti individuali. Cu 5 pana la 10 noi sucursale, reteaua dedicata clientilor corporativi aproape se va dubla. Tot o dublare este prevazuta si pentru reteaua Citifinancial (divizia bancii specializata pe acordarea de credite de consum), care va avea loc in urmatoarele 12-18 luni. Astfel, pana la sfarsitul anului vor fi deschide inca 13 unitati Citifinancial, iar anul viitor inca 16 agentii, in care vor fi oferite insa numai servicii de consultanta. Astfel, pana la sfarsitul lui 2007, Citifinancial va opera 47 de unitati, carora li se mai adauga 23 de centre de vanzari mobile.
Citibank a pierdut teren pe piata locala, coborand pe locul 13 in topul jucatorilor din sistem dupa active, in conditiile in care a ramas concentrata pe clientii corporativi, in timp ce restul jucatorilor s-au extins si pe piata de retail. Oricum, Citibank nu inregistreaza toate operatiunile in bilantul local, astfel ca acesta nu reflecta in intregime expunerea americanilor pe piata romaneasca. Pe de alta parte, in ultimul an si jucatorii concentrati pe retail s-au vazut nevoiti sa "externalizeze" credite catre actionarii straini, pentru a se conforma normelor BNR.
"Cu aceasta extindere, vom ramane undeva pe locul 10-12 in sistem, insa nu avem ca scop o plasare intre primii zece jucatori, ci sa fim relevanti pentru clientii nostri tinta", spune Mills. Citibank a cautat pe piata locala in special companiile de mari dimensiuni, multinationale sau locale. In ultima perioada banca a inceput sa se uite cu mai multa atentie catre segmentul intreprinderilor de dimeniuni mai mici. Oficialii Citigroup spun ca sunt vizate IMM-urile cu o cifra de afaceri de peste doua milioane de euro anual, in conditiile in care sub aceasta limita se aproapie mai mult de o afacere de retail.
"Daca nu faci ceva dramatic, este greu la acest moment sa mai intri in primii cinci jucatori, avand in vedere concurenta deja puternica, dar si noii actori care vor veni", subliniaza Mills. Pentru moment, Citigroup se multumeste sa isi consolideze o baza buna de plecare pentru extinderea afacerilor.
Mills apreciaza ca aceasta extindere va permite bancii sa inregistreze cresteri de doua cifre si in urmatorii 3-5 ani. Oricum, piata bancara ar trebui sa inregistreze ritmuri anuale de crestere de peste 20%, potrivit majoritatii analistilor.
In ceea ce priveste divizia de corporate&investment banking, seful Citigroup spune ca pe piata locala au fost aduse majoritatea produselor pe care grupul le ofera. In ceea ce priveste domeniul de retail, principalul canal de extindere sunt considerate cardurile de credit. O decizie finala privind lansarea acestora si cum vor fi vandute nu a fost insa luata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO