Bănci și Asigurări

BCR Locuinte cauta 50.000 de clienti pentru a le vinde produse de economisire-creditare

BCR Locuinte cauta 50.000 de clienti pentru a le vinde produse de economisire-creditare

Petre Tulin a preluat conducerea BCR Locuinte, dupa trei ani ca presedinte al HVB Locuinte. Inainte de HVB, el a lucrat mai multi ani ca director in Banca Nationala

11.07.2008, 17:17 842

BCR Banca pentru Locuinte, al treilea jucator care intra pe nisa economisirii si creditarii in domeniul locativ, si-a bugetat pentru primul an de activitate sa atraga 50.000 de clienti, in conditiile in care va utiliza reteaua de distributie a grupului.
"Nu am lansat doar o subsidiara izolata. Am dezvoltat un concept foarte bine integrat in grup", a declarat Martin Skopek, vicepresedintele BCR care coordoneaza operatiunile pe retail. El este totodata si presedintele Consiliului de Supraveghere al BCR BpL. Skopek a explicat ca pe langa distribuirea produselor de economisire-creditare prin intreaga retea a BCR, vor fi asigurate si alte facilitati pentru clientii bancii pentru locuinte.
"Am constatat ca usurinta realizarii tranzactiilor si comisioanele percepute sunt aproape la fel de imporante pentru clienti ca si dobanzile oferite", argumenteaza Petre Tulin, presedintele Comitetului Executiv al BCR BpL. Astfel, vor exista si facilitati pentru plata ratelor in cadrul contractelor, iar cei care au si cont curent deschis la BCR nu vor suporta comisioane.
Potrivit estimarilor oficialilor BCR, piata economisirii-creditarii insumeaza in prezent circa 150.000 de contracte. Aceasta piata a fost deschisa in urma cu patru ani de austriecii de la Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL). Un an mai tarziu, a devenit operational al doilea jucator - HVB Banca pentru Locuinte, detinuta in prezent de entitati din grupul UniCredit. La sfarsitul lui 2006, anunta ca ajunsese sa aiba in portofoliu circa 100.000 de clienti, valoarea totala a contractelor ridicandu-se la 600 de milioane de euro. HVB Banca pentru Locuinte nu si-a publicat niciodata rezultatele, banca avand o dezvoltare modesta. De altfel, Raiffeisen se afla in negocieri pentru preluarea competitorului mai mic, potrivit unor surse de pe piata. BCR BpL isi propune ca dupa primul an de activitate sa ajunga la o suma contractata de 300 mil. euro.
Toate cele trei banci vand produse structural similare, care presupun o perioada de economisire, urmata de obtinerea unui credit, fiind disponibil doar in lei. In perioada de economisire, clientii primesc anual o prima de la stat, de pana la 15% din sumele depuse, dar nu mai mult de echivalentul a 150 de euro.
Principala diferenta fata de cei doi competitori va fi modelul de distributie. In timp ce primele doua banci s-au bazat preponderent pe forta de vanzari directe si parteneriate cu alte institutii, BCR va sustine in cadrul grupului vanzarile. De altfel, BCR are o retea extinsa, de circa 600 de unitati, prin care acopera integral tara.
"In urma campaniei de preinformare pe care am derulat-o, circa 120.000 de clienti s-au aratat interesati de sistemul de economisire-creditare, iar in primele doua zile de activitate am semnat deja aproape 500 de contracte", a declarat Carmen Schuster, vicepresedinte al BCR BpL.
Pe termen mediu, reteaua de unitati a BCR va realiza 70% din volumul de contracte de economisire-creditare, intrucat 82% dintre clienti prefera sa fie consiliati la banca in vederea semnarii unui astfel de contract, iar restul va reveni fortei de vanzari a BCR BpL, care va acoperi segmentul de 13% din clientii care doresc sa fie consiliati acasa.
"In primii doi-trei ani, focusul nostru nu este pe reteaua de agenti, insa expansiunea acesteia se va realiza in functie de calitatea oamenilor pe care-i putem coopta", a spus Schuster.
Martin Skopek subliniaza ca penetrarea produselor de economisire-creditare pe piata loacala este foarte slaba, numai 0,5% din populatie participand in astfel de scheme.
Spre comparatie, in Croatia si Ungaria gradul de penetrare este de circa 9%, in timp ce in Cehia ajunge la 51%, iar in Austria la 64%.
El spune ca intr-un scenariu pesimist Romania ar putea ajunge la un grad de penetrare de 5%, ceea ce ar insemna o piata de un milion de clienti. In varianta optimista, numarul total de clienti ar putea urca la 10 milioane, respectiv jumatate din populatia tarii.
BCR BpL a fost inregistrata la Registrul Comertului in aprilie, cu un capital de 12,5 milioane de euro. Erste Bank, actionarul majoritar al BCR, estima anul trecut la circa 30 de milioane de euro investitia necesara infiintarii bancii. BCR este actionarul majoritar al bancii, cu 80% din capital.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO