Bănci și Asigurări

BCR, BRD şi ING au anunţat că vor returna clienţilor banii în 1-2 zile după ce tranzacţiile realizate la terminalele Raiffeisen de către clienţii altor bănci au fost dublate

BCR, BRD şi ING au anunţat că vor returna clienţilor...

Autor: Mediafax

04.02.2020, 00:00 18699

Tranzacţiile realizate la terminalele Raiffeisen de către clienţii altor bănci au fost dublate în zilele de 29 şi 30 ianuarie, iar ulterior BCR, BRD şi ING au anunţat pe Facebook că vor returna sumele dublate. 

„Din cauza unei erori tehnice, unele dintre tranzacţiile efectuate de clienţi ai altor bănci la terminale Raiffeisen Bank în data de 30.01.2020 sau în data de 29.01.2020 au fost procesate de două ori. Lucrăm împreună cu procesatorul de plăţi, pentru remedierea situaţiei în cel mai scurt timp posibil“, au scris duminică pe Facebook, reprezentanţi ai Raiffeisen Bank.

BCR a anunţat că va returna sumele în următoarele 48 de ore către clienţii afectaţi. „Pentru a veni în sprijinul vostru, cei cărora vi s-au dublat tranzacţiile la operaţiunile cu cardul efectuate pe 29 şi 30 ianuarie la terminalele (POS/ATM) altor bănci, am decis să returnăm sumele pe contul vostru înainte de a reglementa situaţia cu procesatorii de plăţi. BCR va deconta ulterior, în următoarele 48 de ore, sumele dublate“, a anunţat BCR.

De asemenea, sumele le vor fi rambursate în aceeaşi perioadă şi clienţilor ING. „Din motive ce nu ţin de ING o parte dintre clienţii noştri ce au realizat tranzacţii cu cardul la terminalele (POS/ATM) altei bănci în intervalul 29-30.01.2020 este posibil să vadă dublate sumele transmise spre debitare.

ING a primit spre procesare fişierul de plăţi în mod eronat. Lucrăm împreună cu părţile implicate în vederea returnării sumelor dublate în cel mai scurt timp. Avem confirmarea că reversarea se va realiza în 1-2 zile“, a comunicat ING. BRD a anunţat că situaţia a durat trei zile pentru clienţii săi, urmând, de asemenea, să returneze sumele dublate în următoarele două zile.

„Din motive tehnice independente de BRD şi care au acelaşi impact asupra mai multor actori ai pieţei, este posibil ca unele dintre sumele aferente tranzacţiilor realizate de clienţii cu carduri BRD la ATM-urile sau POS-urile altor bănci în zilele de 29, 30 si 31 ianuarie să fi fost plătite de două ori. Sumele vor fi returnate în conturi, în cadrul unui proces automatizat, în maximum 48 de ore“, au anunţat reprezentanţii BRD. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO