Bănci și Asigurări

BCR a investit în 400 de automate bancare ca să reducă tranzacţiile cu cash la casierie

BCR a investit în 400 de automate bancare ca să reducă tranzacţiile cu cash la casierie

Martin Skopek, vicepreşedinte al BCR: Oamenii preferă încă să plătească facturi cu numerar. Foto Silviu Matei

Autor: Claudia Medrega

15.11.2012, 00:06 1902

BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă după active, a cumpărat 400 de automate de depunere de numerar şi plăţi care vor fi instalate în sucursalele BCR din ţară, a declarat Martin Skopek, vicepreşedintele de retail şi private banking al băncii.

BCR a decis pentru început să testeze un model de sucursală în care operaţiunile de casierie sunt preluate de astfel de maşini multifuncţionale, prima sucursală de acest tip, localizată la parterul turnului BCR de pe Calea Victoriei, fiind inaugurată ieri de Skopek.

"Clienţii au acces prin noua sucursa­lă oricând la bani şi pot să aibă un control mai bun asupra banilor. Economia de timp este un alt avantaj. Remodelarea nu va fi scumpă. Într-o asemenea sucursală cel mai mult ne costă echipamentele tehnice. Oamenii preferă încă să plătească facturi cu numerar. Dorim să le arătăm clienţilor că este mult mai simplu şi sigur dacă le plătesc la automate. Din operaţiunile procesate de BCR 75% sunt realizate prin canale electronice şi direct banking", a declarat Skopek.

ING Bank a adus pe piaţă standardul maşinilor multifuncţionale încă din 2004, iar în ultimii ani acest model de lucru a început să fie testat şi de bănci precum UniCredit şi Bancpost. BRD-SocGen a avut un pilot de sucursală fără casierie, însă nu l-a extins la nivel naţional. În cazul BCR, extinderea acestui model va depinde de feedbackul primit de la clienţi, după cum a spus Skopek.

Până acum numai zece sucursale din Bucureşti erau dotate cu astfel de echipamente moderne, iar în ţară există câte unu sau două pe judeţ.

Clienţii noii unităţi vor putea folosi în regim non-stop o maşină multifunc­ţională, un automat de schimb valutar, un bancomat, un terminal de internet banking şi vor putea contacta serviciul de phone banking. Sucursala va avea şi o zonă de consiliere, clienţii putând ob­ţine informaţii despre produsele băncii.

Banca a început să instaleze maşini multifuncţionale din primul mandat al lui Skopek, însă investiţiile pe această zonă au fost limitate.

BCR a lansat şi trei variante de pachete de cont curent - ClasiCont BCR, ExtraCont BCR şi TotalCont BCR - care aduc ca noutate posibilitatea elibe­ră­rii pe loc a cardului de debit ataşat, care nu are inscripţionat numele posesorului. Clienţii au posibilitatea să opteze şi pentru cardurile "clasice", cu numele ins­crip­ţionat, care se eliberează în cinci zile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO