AIG Life, a doua companie din piata asigurarilor de viata,membra a grupului american AIG, urmeaza sa isi schimbe numele inALICO. Astfel, asiguratorul va prelua numele actionaruluiprincipal, ALICO (American Life Insurance Company) fiind osubsidiara a AIG.
"Este un proces normal de redenumire, vom prelua numeleactionarului. Schimbarea va avea loc la toate companiile deasigurari de viata ale AIG, dar in unele tari, cum ar fi Polonia,numele ALICO a fost folosit chiar de la inceput. Schimbarea numeluiva fi finalizata peste cateva luni", a declarat pentru ZF TheodorAlexandrescu, directorul general al AIG Life.
Grupul AIG a fost salvat de la prabusire de guvernul american, prininjectii de capital de circa 180 de miliarde de dolari, care auinceput in toamna anului trecut.
Pe piata locala americanii mai detin o companie de asigurarigenerale (AIG Romania) si un administrator de pensii private (AIGFond de Pensii). Companiile locale ale grupului au o situatiefinanciara solida si sunt pe profit, doar administratorul de pensiifiind pe pierdere, deoarece si-a inceput activitatea in urma cuputin timp, in 2007. Printr-un proces de rebranding urmeaza satreaca si subsidiara locala de asigurari generale a grupuluiamerican, AIG Romania, care va lua numele Chartis, la fel ca toatecompaniile de asigurari generale ale AIG.
AIG Life este a doua companie din piata de asigurari de viata, cu ocota de peste 15% in 2008. Asiguratorul a inregistrat anul trecutprime brute subscrise de 285,8 milioane de lei (77,7 milioane deeuro) si un profit net de 53,4 milioane de lei (14,5 milioane deeuro). AIG Life a fost astfel a doua companie din piataasigurarilor dupa profit, prima fiind Omniasig, cu un castig de 141de milioane de lei (38,3 milioane de euro), datorat vanzariiparticipatiei pe care o detinea la asiguratorul Uniqa.
Un alt asigurator care a investit anul acesta intr-o ampla campaniede rebranding este Groupama, companie rezultata in urma fuziuniidintre Asiban si BT Asigurari. Campania de promovare a GroupamaAsigurari a costat circa 2,5 milioane de euro (sume nete). Siasiguratorul Eureko (fostul Interamerican) a investit anul acestain promovarea noului brand, dupa ce a preluat numele actionarului,la fel ca Uniqa (fostul Unita).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels