Bănci și Asigurări

Asiguratorul AIG Life isi schimba numele in ALICO

02.11.2009, 23:12 336

AIG Life, a doua companie din piata asigurarilor de viata,membra a grupului american AIG, urmeaza sa isi schimbe numele inALICO. Astfel, asiguratorul va prelua numele actionaruluiprincipal, ALICO (American Life Insurance Company) fiind osubsidiara a AIG.
"Este un proces normal de redenumire, vom prelua numeleactionarului. Schimbarea va avea loc la toate companiile deasigurari de viata ale AIG, dar in unele tari, cum ar fi Polonia,numele ALICO a fost folosit chiar de la inceput. Schimbarea numeluiva fi finalizata peste cateva luni", a declarat pentru ZF TheodorAlexandrescu, directorul general al AIG Life.
Grupul AIG a fost salvat de la prabusire de guvernul american, prininjectii de capital de circa 180 de miliarde de dolari, care auinceput in toamna anului trecut.
Pe piata locala americanii mai detin o companie de asigurarigenerale (AIG Romania) si un administrator de pensii private (AIGFond de Pensii). Companiile locale ale grupului au o situatiefinanciara solida si sunt pe profit, doar administratorul de pensiifiind pe pierdere, deoarece si-a inceput activitatea in urma cuputin timp, in 2007. Printr-un proces de rebranding urmeaza satreaca si subsidiara locala de asigurari generale a grupuluiamerican, AIG Romania, care va lua numele Chartis, la fel ca toatecompaniile de asigurari generale ale AIG.
AIG Life este a doua companie din piata de asigurari de viata, cu ocota de peste 15% in 2008. Asiguratorul a inregistrat anul trecutprime brute subscrise de 285,8 milioane de lei (77,7 milioane deeuro) si un profit net de 53,4 milioane de lei (14,5 milioane deeuro). AIG Life a fost astfel a doua companie din piataasigurarilor dupa profit, prima fiind Omniasig, cu un castig de 141de milioane de lei (38,3 milioane de euro), datorat vanzariiparticipatiei pe care o detinea la asiguratorul Uniqa.
Un alt asigurator care a investit anul acesta intr-o ampla campaniede rebranding este Groupama, companie rezultata in urma fuziuniidintre Asiban si BT Asigurari. Campania de promovare a GroupamaAsigurari a costat circa 2,5 milioane de euro (sume nete). Siasiguratorul Eureko (fostul Interamerican) a investit anul acestain promovarea noului brand, dupa ce a preluat numele actionarului,la fel ca Uniqa (fostul Unita).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO