Bănci și Asigurări

Asiguratorii, deocamdata specialisti si in soft

13.11.2003, 00:00 41

Companiile de asigurari sunt o piata potentiala mare pentru firmele de software, dar specializarea foarte stricta a acestui sector si costul mare al aplicatiilor face ca deocamdata majoritatea sistemelor folosite de asiguratori sa fie dezvoltate in-house (in interiorul companiei). "Asigurarile sunt un domeniu superspecializat. Cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca un sistem IT - sa raspunda la normele CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor-n.red), ale grupului din care face parte compania, dar si la cele interne, fac ca un program de asigurare sa aiba sanse mici sa se potriveasca la mai multe companii", spune Marius Balica, director de IT in cadrul Allianz-Tiriac.Allianz-Tiriac, cea mai mare companie de asigurari din Romania de asigurari generale, si-a dezvoltat in cadrul propriei companii un sistem software, care din 1994 pana acum a ajuns la a sasea generatie. Programul, conceput pentru asigurari generale, a fost acceptat de catre Allianz atunci cand a preluat pachetul majoritar de actiuni al companiei, in 2000. Pentru asigurari de viata compania lucreaza acum cu un program adaptat de la compania-mama.Insa cu toate dificultatile de adaptare a produselor, exista firme de soft foarte atente la acest sector, mai ales dupa ce, ca urmare a unor rate de crestere inalte din ultimii ani, piata asigurarilor a ajuns la peste 500 milioane euro."Pe masura ce creste piata, creste si nevoia companiilor de a avea softuri competitive. In multe companii de asigurari inca vin politele cu sacul din teritoriu", crede Mihai Alexandru Craciun, director de vanzari la Fatherboard Systems.Fatherboard a dezvoltat un software de asigurari in care Craciun spune ca societatea a investit peste 100.000 de euro, iar acum este in negocieri cu doua companii pentru contracte de implementare pilot.Alti jucatori pe piata sunt ARA Digital Software sau Softeh, conform informatiilor reprezentantilor companiilor de asigurari.ARA Digital Software, spre exemplu, a produs soft-ul pentru BCR Asigurari, unul din putinii asiguratori de pe piata care au decis sa cumpere un program specializat de la o firma, inca de cand a pornit afacerea. "Deocamdata aceasta piata este de cateva milioane $, dar in cativa ani va creste cererea", estimeaza Dan Ciobanu, director general al companiei. ARA estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de circa 600.000 euro, din care 30-40% provine din vanzarea de soft pentru asigurari.Mariu Balica de la Allianz-Tiriac se declara mai putin optimist privind cresterea in perioada imediat urmatoarea a acestei piete, din cauza preturilor mari si pentru ca marii jucatori de pe piata, majoritatea facand parte din multinationale, au propriile sisteme.In acelasi timp insa, el se spune ca cerinta legislatiei de raportare de catre asiguratori a primelor brute subscrise (care includ si primele de incasat in viitor) catre CSA ii va determina pe asiguratori sa se "echipeze" corespunzator."Cred ca toata lumea de pe piata face eforturi deosebite in aceasta directie", a conchis Balica.
sorin.pislaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO