Bănci și Asigurări

Allianz-Tiriac: crestere cu 37% si schimbare de strategie pe Casco

Allianz-Tiriac: crestere cu 37%  si schimbare de strategie pe Casco

Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari

20.07.2006, 19:08 70

Compania de asigurare Allianz-Tiriac a raportat prime brute subcrise de 128 mil. euro in primele cinci luni, in crestere cu 37% fata de aceeasi perioada din 2005, evolutia fiind sustinuta de politele Casco si cresterea de pe segmentul de viata. Pentru politele Casco, Alianz-Tiriac si-a propus o segmentare a portofoliului de clienti si calculul primei in functie de profilul clientului si istoricul acestuia cu compania.
Pe segmentul de asigurari generale, Allianz-Tiriac a subscris prime brute de 115 mil. euro in primele cinci luni ale anului, in crestere cu 31% fata de aceeasi perioada din 2005. Pe partea de asigurari de viata, cresterea a fost de 126%, pana la 13 mil. euro, au declarat ieri reprezentantii companiei.
In afara de dublarea afacerii din asigurarile de viata, pentru cresterea de 37% din primele cinci luni mai sunt responsabile politele auto, asigurarile de locuinte si contractul de asigurare a flotei Tarom, a precizat compania. Cresterea vanzarilor de polite de asigurare auto neobligatorie (Casco) cu 29% in primele cinci luni ale anului nu reprezinta insa cea mai buna veste pentru managementul Allianz-Tiriac.
Anul trecut, Allianz-Tiriac a avut o cota de piata de 36% pe segmentul Casco, aceste polite avand o pondere de 60% in portofoliul companiei. "Aceasta pondere nu ne entuziasmeaza, pentru ca nu mai avem un portofoliu echilibrat. Totusi, aceasta este tendinta pe piata", a declarat Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac Asigurari.
"Situatia pe piata asigurarilor auto este dramatica si inacceptabila pentru orice asigurator", spune el. Pentru clientii persoane fizice ai Allianz-Tiriac, rata daunei a depasit anul trecut 103%, adica daunele platite de companie catre asigurati au fost cu 3% mai mari decat primele incasate de asigurator. In plus, frecventa daunelor auto din portofoliul de clienti ai companiei a fost de 65%, adica doi clienti din trei au daune, fata de o medie europeana de maximum 15%, spune Constantinescu. Din aceste motive, compania a decis o schimbare de strategie pentru politele Casco vandute. "Singura solutie pentru reducerea ratei daunei si revenirea pe plus la rezultatul tehnic din polite Casco vandute pentru persoanele fizice era segmentarea portofoliului de clienti", explica directorul general al Allianz-Tiriac.
Schimbarea de strategie implica restructurarea majora a tarifului de prime pentru Casco, in functie de profilul soferului si de istoricul incidentelor, pentru a scadea primele clientilor fara daune si cu riscuri asociate reduse si a creste primele pentru cei cu daune multe si care au riscuri asociate mai mari. In acest sens compania a dezvoltat un model online de calcul pentru primele politelor Casco. Astfel, clientii existenti, dar si cei potentiali ai companiei isi pot calcula singuri prima de asigurare pentru politele Casco, folosind formularul online de pe pagina de Internet a companiei.
"O simulare facuta pe baza de date cuprinzand portofoliul de clienti al Allianz-Tiriac arata ca jumatate din clientii nostri vor avea de platit prime mai mici cu circa 10%, iar 10% dintre clienti vor plati aproximativ aceleasi prime. Restul clientilor, cei cu multe daune si care ne provoaca pierderi, vor avea prime de asigurare mai mari si ne asteptam sa plece la alte companii, dar nu ne deranjeaza", a explicat Constantinescu.

Piata asigurarilor Casco:
prime brute subscrise: 370 mil. euro in 2005 (plus 43% fata de 2004)
daune platite: 252 mil. euro in 2005 (plus 52% fata de 2004)

Allianz-Tiriac si politele Casco in 2005:
Casco reprezinta 60% din portofoliul companiei
Compania are o cota de 36% pe piata politelor Casco (circa 133 mil. euro)
rata daunei la persoanele fizice: 103
frecventa daunelor: 65%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO