Bănci și Asigurări

Adrian Humă, ING Bank România: Componenta verde are o creştere de două cifre de la an la an în finanţările pe care le acordăm

Conferinţa ZF Logistică, Transporturi & Automotive 2023

Adrian Humă, ING Bank România: Componenta verde are o...

Autor: Alex Ciutacu

10.04.2023, 14:43 202

Componentele care ţin de finanţări verzi, pentru tranziţia către o economie mai sustenabilă, au o importanţă din ce în ce mai mare în activitatea ING Bank România, ajungând să înregistreze chiar o creştere de două cifre de la an la an, după cum a explicat Adrian Humă, Sector Head Automotive, Transportation & Logistics, divizia Wholesale Banking, ING Bank România, în Conferinţa ZF Logistică, Transporturi & Automotive 2023.

„De la un an la altul vedem o creştere de două cifre (n.red: pe finanţările verzi). Noi oferim atât credite obişnuite, dar avem şi intermediere de obligaţiuni. La obligaţiuni avem valori mai mari, însă de obicei acestea nu sunt pătrate în bilanţ de către bănci, se mai vând din ele şi către alţi investitori. Dacă e să dăm câteva cifre, suntem la peste 500 de milioane de euro acordate în ultimul an să zicem”.

Aceste finanţări verzi acordate de ING susţin investiţii variate, fie că este vorba de clădiri, fie că este vorba de echipamente.

„Am finanţat investiţii diverse, de la partea de clădiri, partea de echipamente, din ce vedem noi acum mai sunt în discuţie proiecte pe partea de dezvoltări de capacităţi de producţie, dar discuţiile durează cam 1-2 ani până un proiect începe să prindă contur şi până începe să adune suficient sprijin. Dacă vorbim de o investiţie mare, cum ar fi fabriă de baterii, aici investiţiile sunt foarte mari”.

Totuşi, Humă spune că finanţarea unei fabrici de baterii în România ar putea fi un pariu câştigător, atât timp cât dimensiunea şi poziţionarea acesteia sunt bine calculate.

„Dacă ne uităm în Europa, fabricile sunt situate unde există deja producători, dar e nevoie de o investiţie de volum, de scală. Din ce am văzut până acum, şi ING a fost implicată cam în toate proiectele mari de baterii electrice la nivel european care au avut nevoie de finanţare bancară, acestea au producţia contractată pe câţiva ani buni de acum înainte”.

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  • Viitorul va fi electric, să vedem dacă va fi electric pe baterii, hidrogen sau alte surse
  • Sectorul auto este un sector strategic pentru noi la nivel global. Şi în România la fel, dacă e să ne uităm la volume pe companii mari, pe sectorul auto cred că avem cel mai mare volum de finanţări acordat comparativ cu alte sectoare.
  • Băncile sprijină în general proiecte pe tehnologii confirmate. Tehnologiile care sunt foarte noi au nevoie de un capital cu o aversiune mai bună la risc, fonduri private sau alte tipuri de finanţări
  • Ideal ar fi fost să avem şi un al treilea producător auto în România, ar fi atras şi mai multe investiţii, pentru că acesta este cursul firesc al lucrurilor, producătorii atrag furnizorii Tier 1 şi apoi Tier 2. Dacă nu un producător, măcar un producător mare de componente în plus ar fi necesar pentru a susţine industria, mai ales că tranziţia către noile tipuri de energii pun un semn de întrebare asupra unor dintre capacităţile existente. Este un lucru la care trebuie să se gândească serios cei care activează în industrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO