Bănci și Asigurări

ABN Amro se pregateste pentru venirea britanicilor de la RBS si se transforma in sucursala

ABN Amro se pregateste pentru venirea britanicilor de la RBS si se transforma in sucursala

Peter Weiss, seful ABN Amro Romania: Avem un actionar nou, dar viata merge inainte

05.11.2007, 19:23 73

Britanicii de la Royal Bank of Scotland, liderii consortiului bancar care a preluat grupul olandez ABN Amro, vor opera la Bucuresti cu propriul nume, in conditiile in care brandul olandezilor va fi probabil pastrat de Fortis, un alt membru al grupului cumparator, afirma reprezentantii ABN Amro.
"Banca din Romania va reveni Royal Bank of Scotland, care preia toate operatiunile ABN Amro din Europa, mai putin Olanda si Italia. Avand in vedere ca trebuie obtinute o serie de autorizari din partea Uniunii Europene si a bancii centrale a Olandei, consortiul spera ca va incepe integrarea efectiva a bancii in a doua jumatate a anului viitor", spune Hanne Wolf, seful comunicarii ABN pentru Europa.
Wolf considera ca operatiunea va decurge usor in Romania, in conditiile in care RBS nu este prezenta pe aceasta piata, astfel ca nu vor aparea probleme privind o posibila concentrare economica.
"Tranzactia de preluare a grupului ABN Amro ne creeaza o serie de optiuni foarte atractive pentru cresterea operatiunilor noastre de retail pe noi piete din Europa si Asia", a declarat saptamana trecuta pentru ZF Carolyn McAdam, sefa departamentului de comunicare al RBS.
Grupul Royal Bank of Scotland, fondat in 1727, avea la jumatatea acestui an active totale de 1.011,3 miliarde de lire sterline (1.459 de miliarde de euro).
Momentan, ABN Amro Romania continua cu vechea strategie. "Avem un actionar nou, dar viata merge inainte", a declarat Peter Weiss, seful operatiunilor locale ale ABN Amro. In prezent, banca este in plin proces de a-si schimba statutul in sucursala a ABN Amro Olanda, fiind asteptata doar adoptarea unor reglementari comunitare privind tranzactiile transfrontaliere.
"Aceasta este politica noastra, ca pe pietele unde este posibil sa operam ca sucursala a bancii-mama", spune Weiss. El afirma insa ca schimbarea statutului nu va avea un impact vizibil asupra afacerilor bancii.
Consortiul condus de Royal Bank of Sctoland (RBS), din care mai fac parte belgienii de la Fortis si spaniolii de la Santander, a preluat oficial ABN Amro in urma cu o saptamana, detinand circa 95% din actiuni.
RBS, unul din primele zece grupuri bancare din lume, va controla cea mai mare parte a operatiunilor ABN Amro, incluzand divizia Global Markets (marii clienti corporativi) si subsidiarele din Asia si Europa, mai putin Olanda si Italia. Fortis va prelua operatiunile ABN din Olanda, precum si divizia de private banking, in timp ce spaniolii de la Santander vor primi operatiunile din Italia si America de Sud.
In Romania, ABN Amro a iesit anul acesta din topul primilor zece jucatori de pe piata locala, in conditiile in care jucatorii care s-au concentrat pe retail au reusit sa creasca agresiv.
"Afacerile ABN continua sa creasca conform strategiei si suntem foarte multumiti de operatiunile locale. Nu ne intereseaza atat de mult ce pozitie ocupam in top sau daca alti jucatori reusesc sa creasca mai rapid", afirma Weiss.
Luna aceasta ABN va lansa oficial in Romania servicii de "Preferred Banking", dedicate clientilor cu lichiditati importante.
"Vom continua sa oferim produse de consumer banking, dar pe masura ce piata se maturizeaza, incercam sa ne diversificam canalele de venit", spune John Bell, seful diviziei de retail a ABN in Romania. Prin serviciile Preferred Banking, olandezii se adreseaza clientilor care au venituri de peste 5.000 de euro lunar, sau disponibilitati de peste 50.000 de euro.
"E vorba in principal de relationarea cu clientul, dar vom raspunde si nevoilor de plasare a economiilor. Ne uitam in prezent la o piata potentiala de 100.000 de clienti", considera Bell. El estimeaza ca in cinci-sapte ani, piata celor care se califica pentru astfel de servicii va ajunge la jumatate de milion de persoane.
"Am selectat deja 300 de clienti, din portofoliul actual al ABN, carora le vom oferi astfel de servicii. In medie, acesti clienti au active lichide de 75.000 de euro." Pentru ei ABN a lansat recent, prin divizia de Securities, produse structurate, care permit accesul pe pietele de capital locale sau straine. Pentru serviciile Preferred Banking olandezii au dezvoltat o forta de vanzari speciala, compusa deocamdata din 30 de manageri de relatii. Pentru intalnirile cu clientii ABN va amenaja intr-o prima etapa cinci sau sase sedii speciale.
Olandezii au lansat in 2004 servicii de retail banking, incercand sa profite de cresterea rapida a acestui segment, insa printr-un concept nou la acel moment - forta mobila de vanzari. In prezent, ABN are aproape 600 de ofiteri "mobili".
"La sfarsitul anului vom ajunge sa avem circa 250.000 de produse vandute pe zona de retail", spune Bell, in conditiile in care numarul de clienti ai bancii ar urma sa creasca lunar cu 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO