Bănci și Asigurări

ABN Amro evalueaza afaceri noi, inclusiv asset management

ABN Amro evalueaza afaceri noi, inclusiv asset management

Peter Weiss, seful ABN Amro Romania: Fuziunea ABN Amro - Barclays ar avea efecte minore in Romania

22.03.2007, 19:37 25

Operatiunile ABN Amro in Romania ar putea fi afectate doar intr-o mica masura de potentiala fuziune a bancii olandeze cu concurentul sau britanic Barclays, crede Peter Weiss, presedintele ABN Amro Romania.
"E dificil de previzionat ce se va intampla in cazul unei eventuale fuziuni deoarece Barclays nu este prezenta in Romania. ABN Amro este prezenta de 12 ani pe piata romaneasca, deci in Romania nu vor avea loc aceleasi efecte ca in tarile in care ambele institutii sunt prezente", a declarat Weiss.
Banca olandeza si Barclays au anuntat luni ca poarta discutii preliminare exclusive privind o posibila fuziune, estimata la 160 miliarde de dolari. Aceasta ar putea fi inca o tranzactie la nivel international in care piata europeana ar putea influenta piata locala aducand noi actori sau dezvoltand operatiunile bancilor existente. Printre alte tranzactii din sectorul financiar cu efecte directe asupra pietei romanesti se numara Unicredito - HVB Bank sau Intesa - Sanpaolo IMI. "Exista discutii initiale intre cele doua institutii, dar in afara comunicatelor de presa care au fost facute publice nu va pot spune mai multe", a mai spus Weiss.
ABN Amro si-a inceput activitatea in Romania in anul 1995 si avea la sfarsitul anului trecut active nete de 1,55 miliarde de euro, respectiv o cota de piata de circa 3,1%.
Dupa ce anul trecut a deschis sase unitati, banca olandeza a anuntat ca va continua sa deschida sucursale si in acest an, fara insa a investi intr-o extindere puternica la nivel national.
"Vom continua sa deschidem noi unitati dar vom aplica o strategie diferita de cea a competitorilor nostri, care deschid sute de sucursale, deoarece vrem sa folosim canale alternative prezentei fizice, cum este call-center-ul disponibil clientilor 24 de ore", a explicat presedintele ABN Amro.
Chiar daca a intrat pe piata romaneasca ca o companie exclusiv corporate, ABN Amro s-a adaptat pietei locale prin introducerea de produse si servicii atat pentru intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) cat si pentru persoanele fizice. "Provocarea noastra este sa dezvoltam produse pe toate segmentele, vom continua sa crestem si sa investim in sectoarele de IMM-uri, companii mari si clienti persoane fizice", a spus Weiss. El a afirmat ca ABN Amro studiaza permanent domeniile cu potential in care ar putea activa. "Continuam sa evaluam afacerile pe care le-am dori, analizam activitatile de asset management, insa nu pot spune de pe acum daca vom opera pe acest segment sau nu".
El a precizat insa ca banca olandeza nu este interesata de domeniul asigurarilor, ci se va concentra numai pe servicii bancare. "Avem unele discutii cu companii de asigurare, dar spre deosebire de altii, noi nu suntem o banca-asigurator. Orice colaborare cu un asigurator va fi limitata."
Vezi si pagina 12

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO