Auto

ZF „CEI MAI MARI JUCĂTORI DIN ECONOMIE” 2023. Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head Romania: Incepem producţia de Duster III anul viitor, iar urmatoarea generaţie de Sandero va fi electrică

ZF „CEI MAI MARI JUCĂTORI DIN ECONOMIE” 2023. Mihai...

Autor: Mirabela Tiron

21.06.2023, 13:15 195

Mihai Bordeanu, managing director la Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head Romania, spune că în primele luni producţia a crescut la Dacia şi că estimează 330.000 de maşini produse până la finalul anului, nivel ce se va apropia de cel din anul record 2019

"Livrăm creştere, anul acesta producem deja mai bine, anul trecut a fost record pentru producţia de automobile în România, am dus producţia de maşini la peste jumătate de milion, ceea ce pune România pe locul 6 în UE. În primele luni producţia a crescut la Dacia, estimăm 330.000 de maşini produse până la finalul anului, ceea ce ne duce aproape de anul record 2019 şI care se înscrie în media celor 10 ani prepandemici", a spus el în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie 2023. Cum distribuim dezvoltarea economică la nivel regional?

El a mai precizat că o dată cu pandemia a început  un fenomen de “tort” de crize, care vin şi se pun una peste alta, criza sanitară a trecut dar criza logistică continuă, la fel şi criza  semiconductorilor, criza de materii prime.

"Scopul Dacia este să aducă mobilitatea accesibilă, în ziua de astăzi piaţa vine spre noi, pentru prima oară Dacia în 18 ani de viaţă a ajuns pe locul 2 în Europa în vânzările de retail (persoane fizice), acesta este obiectivul Dacia. Anul trecut eram pe locul 3. Avem o poziţionare de marcă foarte clară şI când vorbim de Dacia dacă spunem cel mai bun raport calitate preţ nu este nimeni în ţară şi în Europa care să se îndoiască de acest lucru".

El a mai spus că industria auto are nevoie de stabilitate şi predictibilitate pentru că orice şoc în economie se va vedea.

"Nu ar trebui  să aducem niciun şoc în economie dacă vrem să ieşim pe plus. Sunt proiectele cu bătaie lungă: vorbim de nevoia de infrastructură. Exportăm peste 90%, urcăm maşini pe tren la Mioveni şi facem 35 de ore până la Curtici, mai stăm până la 7-10 ore să facem formalităţile de vamă. Cu cât vom intra mai repede în Schengen cu atât mai bine"

Ce a mai spus?

Am confirmat producţia de Duster generaţia a III-a, producţie de serie care va începe la începutul anului viitor, la fel Bigster- intrarea Dacia în segmentul C- un segment mai mare de maşini, în care Dacia nu are momentan prezenţă solidă, în 2025 îl scoatem.

Facem maşini electrificate, următoarea generaţie de Sandero va fi şi electrică, nu ştim unde va fi produsă, planul de producţie nu este definit. Vom avea hibrid pe Duster şi Bigster, din 2035 dacă legea spune să avem maşini electrice vom avea maşini electrice. Scopul nostru este să facem mobilitatea accesibilă, grupul Renault este unul din pionierii electrificării, decidem să le aducem pe marca Dacia când putem avea cel mai bun raport calitate/preţ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO