♦ Dacia a atins în 2022 un nivel al vânzărilor de 573.800 de unităţi, cu 6,8% mai mult faţă de nivelul înregistrat în 2021 ♦ Marca românească pregăteşte cel puţin patru noi modele după anul 2024, iar primul din noua serie va fi viitorul Duster III.
În 2022, Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 7,6% pe piaţa autoturismelor vândute către clienţii persoane fizice, faţă de 6,2% în 2021, consolidându-şi astfel, pentru al doilea an consecutiv, poziţia sa pe locul al treilea în topul celor mai vândute mărci către această categorie de clienţi. De asemenea, Dacia a înregistrat totodată valori record ale cotei sale de piaţă la nivel european în segmentul autoturismelor, de 4,2%, în creştere cu 0,7 puncte faţă de 2021, potrivit datelor companiei.
„Miza este să creştem în Europa în clasa compactă. Dacă acum un SUV compact poate fi cumpărat cu 25-30 de mii de euro, după Euro 7 va putea fi cumpărat cu 30.000-40.000 de euro şi de aceea avem aşteptări mari de la Bigster din 2025. Viitorul Duster va veni în 2024. Am mers spre clasa A cu Spring, iar mai departe vom veni cu două noi modele compacte, dar nu dăm mai multe detalii acum“, a spus Xavier Martinet, director marketing, vânzări & operaţiuni Dacia în cadrul unei conferinţe internaţionale.