Auto

Vânzările Peugeot au urcat pentru prima oară în ultimii patru ani, după creşterea din China

Vânzările Peugeot au urcat pentru prima oară în...

Autor: Luiza Chiroiu

14.01.2015, 15:59 88

În China, livrările de autovehicule au crescut cu 31,9% în 2014 faţă de anul precedent, ajungând la 734.000 de unităţi. Prin comparaţie, grupul european a vândut 638.000 de unităţi în Franţa, relatează Bloomberg.

Înmatriculările de autovehicule noi au urcat cu 8,1% anul trecut comparativ cu 2013, la 1,76 de milioane de unităţi, datorită succesului modelelor Peugeot 308 şi C4 Cactus.

În schimb, vânzările grupului au scăzut cu 34% în America Latină, la aproximativ 200.000 de autovehicule, pe fondul încetinirii creşterii economice din Argentina şi Brazilia, în timp ce în regiunea Eurasia, care include şi Rusia, livrările Peugeot au coborât cu 41%, la circa 44.000 de unităţi.

Peugeot ar putea reveni pe profit pentru prima oară din 2011, după ce a încheiat un parteneriat cu producătorul chinez Dongfeng Motor pentru a se extinde în afara Europei şi a iniţiat un program de reducere a costurilor prin restructurarea operaţiunilor din Rusia şi America Latină.

Acţiunile Peugeot au avansat cu până la 1% pe bursa de la Paris, după anunţul privind vânzările de anul trecut. Titlurile producătorului auto au crescut cu 20% în ultimele 12 luni, valoarea estimată a companiei situându-se la 8,52 miliarde de euro.

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a anunţat luni că a vândut peste 10 milioane de autovehicule anul trecut, pentru prima oară în istoria companiei, atingând acest obiectiv cu patru ani mai devreme decât plănuise iniţial. Vânzările grupului german au urcat cu 4,2% în 2014 comparativ cu anul anterior, la 10,14 milioane de unităţi, datorită creşterii livrărilor înregistrate de mărcile de lux Audi şi Porsche şi a extinderii brandului Skoda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO