Auto

Three Serial Killer

Three Serial Killer
23.11.2004, 00:00 21

Pana acum, bavarezii au facut legea in categoria premium a clasei medii, dar nu neaparat prin cifre foarte mari de vanzari, ci si printr-o imagine emblematica, sportiva si luxoasa. Noul Seria 3 este pariul lui BMW cu un viitor extrem de competitiv.



Dinamismul a fost mult timp apanajul celor de la MA1nchen, dar concurenta si-a facut si ea temele: Audi A4 sau Honda Accord sunt doua exemple elocvente, iar la capitolul lux si confort, Mercedes C-Class sau Jaguar X-Type ii stau in coasta actualului Seria 3. In plus, atentia si comentariile intregii lumi au fost polarizate de schimbarea de macaz in materie de design "made by Bangle". In primavara, la Geneva, vom vedea pe viu cum se descurca nou-nascutul in acest mediu agitat.
Numele adevarat pentru cunoscatori, adica indicativul de uzina, este E90. Actuala generatie are codul E46, deci vorbim despre o evolutie marcanta, atat ca design, cat si ca bagaj tehnic. Noul "trei" se situeaza, ca aspect, undeva intre seriile 1 si 5, din orice unghi l-ai privi fiindu-ti clar ca este un BMW. Putem critica stopurile, dar, cu putina bunavointa, se poate observa continuarea ideii stilistice a actualei generatii. Per ansamblu, noul "trei" poate fi un "cinci" intrat la apa sau un "unu" cu portbagaj... Dupa primele impresii asupra exteriorului, interiorul aproape ca nu ne mai surprinde: ergonomie, calitate si elemente de design perpetuate tot de la seriile 1 si 5. Spatiul bineinteles ca este mai generos, atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Dar un BMW ramane un BMW - adica se adreseaza, in primul rand, celui de la volan.
Iar aici primeaza senzatiile la condus. In domeniul motorizarilor pe benzina, cuvintele de ordine sunt putere, fluiditate si Valvetronic: 320i - 150CP, 325i - 218 CP, 330i - 258 CP. Doar primul motor are patru cilindri, celelalte doua adoptand clasica arhitectura 6 in linie, pe gustul pasionatilor marcii. Deocamdata, amatorii de diesel au la dispozitie doar 320d, ce ascunde 163 CP si un cuplu de 340 Nm. Cu un demaraj pana la 100 km/h in doar 8,3 secunde si un consum mediu de 5,7 litri la 100 km, 320d va fi un concurent de seama pentru... 320i.
Un alt punct forte al bavarezilor este trenul de rulare, el oferind cel mai bun compromis intre sportivitate si confort in acest segment. Acum, puntea din fata multilink este in intregime din aluminiu, iar puntea din spate are aceeasi arhitectura originala ca la Seria 1, cu cinci brate. Cei care vor dori vor putea opta pentru o delicatesa tehnica preluata de la Seria 5: directia activa. In schimb, sistemul DSC nu este optional, ci dotare de serie. De fapt, pentru motorizarile cu sase cilindri, vorbim despre evoluatul DSC/, printre particularitatile acestuia numarandu-se eliminarea peliculei de apa de pe discurile de frana pe soselele ude sau functia de prefranare (pregatirea pentru franare maxima atunci cand soferul ia brusc piciorul de pe pedala de acceleratie).
Mai sunt si alte surprize si noutati, care privesc atat caracteristicile tehnice, cat si echipamentele de serie sau optionale, insa simpla lor enumerare nu este suficienta pentru a vizualiza intregul tablou. Un tablou semnat BMW, care va continua, cel mai probabil, cu succes renumele "3-Reihe".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO