Auto

Test Auto ZF: Opel Corsa, surpriza germană la a cincea generaţie

Alături de Opel Astra, dar şi de Ford Fiesta, VW Golf şi VW Passat, Corsa reprezintă unul dintre “brandurile” industriei auto europene, cu mai bine de trei decenii de istorie în spate. Anul acesta, în cadrul Salonului Auto de la Paris a fost lansată cea de-a cincea generaţie a Corsa, cunoscută acum drept Corsa E. Prima generaţie a fost lansată în 1982, în urmă cu 32 de ani ca urmare a cererii tot mai mari de maşini mici, pentru oraş, interval în care s-au vândut 12,4 milioane de maşini din modelul Corsa. 

Odată cu noua generaţie germanii au pus mult accent pe imagine. Din acest motiv, maşina a preluat spre exemplu designul modelului Adam în faţă şi spate, în timp ce din lateral s-au păstrat liniile generaţiei anterioare, special pentru a păstra şi spaţiul interior. Cum era de aşteptat, imaginea maşinii iese în evidenţă şi având în vedere că şi în acest an vânzările sale au crescut cu 1% în primul semestru, cu toate că maşina a fost lansată în 2006 şi în continuare a depăşit alte modele precum Peugeot 208 şi s-a clasat pe locul 4 după modele reînnoite recent precum Ford Fiesta, liderul segmentului, Renault Clio şi VW Polo.

În plus, Corsa E vine cu şi mai multă tehnologie şi aduce în clasa mică o serie de echipamente regăsite de obicei în segmentele superioare precum volanul încălzit (cu toate că cei de la Kia au fost printre primii din Europa care au adus acest echipament în clasa mini si mică), farurile bi-xenon adaptive, foarte utile pe timp de noapte, atât în afară cât şi în oraşe, camera Opel Eye pentru „citirea” semnelor rutiere, pentru sistemul de avertizare la schimbarea benzii de rulare fără semnalizare, alarma de pericol de coliziune frontală şi asistent pentru faza lungă şi avertizare pentru prezenţa unei maşini în unghiul mort. În plus, se adaugă mod City pentru direcţie, pentru un grad mai ridicat de confort la parcare şi cameră pentru marşarier. În plus, cei de la Opel preiau de la Ford ideea parbrizului încălzit, una dintre cele mai utile echipamente pe timp de iarnă, ce permite atât dezgheţarea rapidă a parbrizului cât şi dezaburirea rapidă a acestuia.

Pentru sistemul de infotainment noul Corsa vine (în funcţie de versiune) cu Intellilink, sistem ce costă 300 de euro compatibil atât cu telefoanele cu Android cât şi cu iPhone. Compatibilitatea este necesară deoarece sistemul de navigaţie este disponibil numai prin aplicaţia BringGo ce trebuie achiziţionată din App Store sau Google Play, iar aplicaţia costă 4,28 lei pentru Europa de Est, respectiv 4,29 lei pentru Europa de Vest. Pe de altă parte, pe Corsa sistemul de navigaţie mergea destul de greu, astfel încât pe autostradă sau într-un sens giratoriu se putea rata o ieşire. Însă acelaşi sistem a fost testat anul trecut pe Chevrolet Trax, pe care nu prezenta această întârziere, fiind vorba cel mai probabil de o problemă temporară.

La interior transformarea este cea mai puternică. Designul adoptat este unul simplu, elegant şi ergonomic. Calitatea este una peste medie, iar imaginea este una rafinată. Dacă înainte totul era concentrat vertical, acum echipamentele sunt dispuse orizontal. Scaunele sunt confortabile chiar şi pe distanţe lungi, iar în spate pot sta fără probleme doi adulţi chiar şi mai mult de două ore.

La fel cum s-a întâmplat şi în interior, partea tehnică a noii generaţii a fost semnificativ îmbunătăţită. Centrul de greutate a fost coborât şi suspensia a fost revizuită. În plus, ca parte a programului Opel de a lansa în următorii patru ani 17 noi motoare, gama de motorizări a Corsa a fost îmbunătăţită.

Noul şasiu nu a preluat absolut nicio componentă de la modelul actual. Stabilitatea la deplasarea în linie dreaptă şi în viraje este îmbunătăţită datorită unui centru de greutate mai coborât cu 5 mm, unui subcadru mai rigid şi noii geometrii a suspensiei, inclusiv o articulaţie frontală nouă. Comportamentul la rulare, reacţiile sistemului de direcţie şi caracteristicile de subvirare au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare oferă modelului Corsa de generaţia a cincea o filtrare îmbunătăţită a perturbărilor provocate de gropi şi suprafeţe de drum denivelate, asigurând un confort exemplar la bordul unui autovehicul de mici dimensiuni. Dezvoltarea unei arhitecturi electrice complet noi asigură un nivel de interacţiune mai sofisticat între diferitele sisteme ale autovehiculului. Datorită noii geometrii şi calibrării software-ului de direcţie, noul sistem de servodirecţie sensibilă la viteză este îmbunătăţit, asigurând un răspuns mai precis şi sporind atât plăcerea de a conduce, cât şi confortul. 

Dintre noile propulsoare am testat noul 1,0i Turbo de 115 CP, motor ce concurează direct atât cu 1,0 Ecoboost produs de Ford la Craiova şi care echipează Fiesta, B-Max, Focus, C-Max şi Mondeo, cât şi cu cel de 0,9 litri TCe produs de Renault la Mioveni. Mai mult, motorul de la Opel este singurul propulsor din lume sub 1.000 cmc în trei cilindri care nu este produs şi în România, ci la uzina Opel din Szentgotthard, Ungaria, în apropiere de graniţa cu Austria. Modelul în cinci uşi echipat cu motorul de 115 CP de 1,0 litri Turbo accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde, în timp ce consumul mediu este de 4,9 litri/100 km. La fel ca şi în cazul motorului Ecoboost de la Ford, valorile oficiale sunt greu de atins, dar tot spre deosebire de acesta, motorul de pe Opel prezintă specificaţii tehnice cum ar fi un arbore de contrabalansare ce se roteşte în sens invers, pentru a reduce vibraţiile, iar acest lucru s-a resimţit în habitaclu. În timpul testului internaţional, organizat în apropiere de Frankfurt, consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 6,1 litri/100 km, în condiţiile în care traseul a inclus atât oraş, cât şi o porţiune de traseu montan. În plus, faţă de modelele Renault Clio şi Ford Fiesta echipate cu motoarele de 0,9 respectiv 1,0 litri care vin cu transmisie cu 5 trepte, indiferent de versiunea de putere, Opel Corsa 1,0 Turbo vine cu noua cutie de viteze cu şase trepte M1X care se asemenea contribuie la reducerea zgomotului şi a vibraţiilor în habitaclu.

Motorul turbo 1.0 ECOTEC compact, fabricat complet din aluminiu este prevăzut cu un sistem de injecţie directă şi un arbore de echilibrare cu rotaţie în sens opus – un element unic în clasa sa. Acesta este disponibil în două variante de putere, de 90 CP sau 115 CP, ce îndeplinesc cerinţele Euro 6. Ambele generează un cuplu de 170 Nm începând de la o turaţie de numai 1.800 rpm.

Gama de sisteme de propulsie pe benzină include, de asemenea, motoare cu patru cilindri de 1,2 şi 1,4 litri. Un motor nou în această gamă este propulsorul Turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 100 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm disponibil între 1.850 şi 3.500 rpm. Este motorul cu cel mai mare cuplu din gama de sisteme de propulsie pentru noul Corsa.

Motoarele 1.3 CDTI de 75 CP şi 95 CP complet modificate, mai rafinate şi care respectă acum standardul de emisii Euro 6 lărgesc oferta de sisteme de propulsie disponibile pentru modelul Corsa. La lansare, cea mai economică variantă Corsa diesel, cu putere de 95 CP, transmisie manuală cu 5 trepte de viteză şi sistem de recuperare a energiei de frânare, poate reduce nivelul de emisii de dioxid de carbon al modelului cu trei uşi până la 85 g/km, iar consumul de carburant până la 3,2 litri per 100 km în regim mixt.

În România în noiembrie vor fi comunicate preţurile oficiale, iar livrările vor demara în primele luni ale anului viitor, în timp ce în decembrie sunt aşteptate primele modele în showroomuri. În Europa de Vest, numai pe baza imaginilor de la Salonul Auto de la Paris s-au înregistrat deja peste 30.000 de comenzi

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.