LIVE: VIDEOCONFERINŢA ZF/ BRD, SUD & SUD – VEST: TABLA FINANŢĂRILOR 2021. Un ghid pentru IMM-uri în universul programelor cu fonduri europene şi naţionale
Auto

Test Auto ZF: Nissan Qashqai 1,2 DIG-T, alternative pe benzină pentru crossover. Galerie FOTO

Motoarele pe benzină sunt tot mai prezente în ofertele noilor modele, în special în cazul mărcilor nipone şi ale celor americane, cunoscute de altfel pentru preferinţele în ceea ce priveşte propulsoarele cu aprindere prin scânteie. Din acest motiv, cea de-a doua generaţie a Qashqai vine în ofertă şi cu două motorizări pe benzină supraalimentate ce pot fi luate în calcul pentru achiziţie, mai ales dacă viitorul client nu va parcurge anual mai mult de 15.000 km. Cel mai mic motor pe benzină este cel de 1,2 litri DIG-T de 115 CP, care a fost şi testat şi vârful de gamă de 1,6 litri şi nu mai puţin de 163 CP.

Ajuns la a doua generaţie, acum Qashqai este un concurent mai rafinat şi mult mai competitiv. Qashqai nu este acum doar o alternativă la un model compact, ci chiar la unul de clasă medie şi chiar un alt SUV compact.

Spre deosebire de alte modele, care păstrează elemente compune de la o generaţie la altă, Nissan a regândit complet maşina, pornind de la design exterior, mult mai elegant şi mai rafinat, la interior, performanţe, confort şi motorizări.

La exterior japonezii s-au inspirat dintr-un alt model cunoscut al gamei Nissan – modelul Murano, cel mai elegant şi performant SUV din portofoliul constructorului. Mai mult, şi noul X-Trail ce va fi disponibil din vară pe piaţa locală, a adoptat tot un design similar cu al lui Murano. Având în vedere faptul că şi la Audi avem o strategie similară, nu există o problemă în a avea mai multe modele cu trăsături similare.

Ce contează însă, este faptul că interiorul a fost complet restilizat. Mai mult, acum de la volan, Qashqai nu mai oferă impresia unui model compact, ci cea de un SUV, cu toate că dimensiunile sale exterioare rămân cele pentru un model de segment C. în ceea ce priveşte spaşiul, acesta este mai generos, atât în faţă cât şi în spate, numărul spaţiilor de depozitare a crescut, iar calitatea materialelor utilizate s-a îmbunătăţit semnificativ. Tot aici trebuie menţionat faptul că noua generaşie dispune şi de o mult mai bună izolare fonică a interiorului. Practic Qashqai se îndepărtează de segmentul „de volum” şi se apropie de cel premium.

Potrivit celor de la Nissan, scaunele sunt realizate după principiile NASA. Ce înseamnă acest lucru? Că sunt mai ergonomice şi mai confortabile decât unele „normale”. în realitate, acest lucru înseamnă că la un drum lung cel de la volan nu va resimţi un disconfort.

în plus, tot la capitoul confort trebuie menţionat faptul că automobilul vine cu un nou sistem automat de stabilizare – Chassis Control, ce are funcţia de a frâna automat roţile atunci când se trece peste o de nivelare pentru a limita pe cât posibil balansul caroseriei, astfel încât maşina să aibă o suspensie moale şi confortabilă, dar care să permită şi un condus mai sportiv fără probleme.

Un al doilea sistem ce vizează siguranţa se numeşte Safety Shield, sistemul integrat de asistenşă a celui de la volan. Acesta include frânare şi oprire automată la viteze urbane, avertizare în cazul unui impact iminent, sistem de detectare a oboselii celui de la volan, sistem de recunoaştere a semnelor rutiere, avertizare la schimbarea benzii de rulare fără semnalizare prealabilă, senzor pentru automobil în unghiul mort, parcare automată şi Around View Monitor – sistem de camere ce permite vizualizarea automobilului „de sus”. În plus, unul din două Qashqaiuri livrate pe piaţa locală este livrat cu cele mai noi tehnologii ale Nissan pentru creşterea gradului de siguranţă al pasagerilor. Sistemul multimedia aminteşte puţin de cel de pe generaţia anterioară, însă este îmbunătăţit. în plus, displayul computerului de bord amplasat între ceasuri este similar cu cel întâlnit pe modele din segmentul premium.

Cu toate că unul dintre cele mai bune motoare pentru Qashqai este dieselul de 1,5 litri dCi 110 CP datorită consumului scăzut de combustibil, de 5,5 litri/100 km în medie, nu întotdeauna se justifică cei circa 2.000 de euro ce trebuie achitaţi pentru a acoperi diferenţa de preţ dintre cei 20.890 de euro cu TVA cât costă Qashqai 1,2 DIG-T în echiparea de mijloc Accenta şi cei 22.690 de euro cât costă aceeaşi versiune dar cu motorul diesel de 1,5 litri.

Tocmai pentru că motorul pe benzină nu este unul aspirat, ci unul supraalimentat, acesta este aproape la fel de plăcut la condus precum dieselul. Propulsorul de 1,2 litri dezvoltă 115 CP şi un cuplu motor de 190 Nm, în timp ce dieselul dezvoltă 240 Nm. Diferenţa însă se vede la consum. Oficial dieselul consumă în medie 3,8 litri/100 km, în timp ce motorul pe benzină urcă spre 5,6 litri/100 km. În timpul testului însă consumul mediu afişat de computerul de bord a urcat la 5,5 litri/100 km pentru motorul pe benzină consumul mediu a urcat spre 7 – 7,5 litri/100 km. În plus, şi motorul pe benzină oferă reprize bune, depăşirile fiind realizate uşor, lucru important având în vedere infrastructura României.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.