Auto

Test Auto ZF: Ford Focus 1,6 TDCi, compact de cursă lungă - galerie FOTO

Test Auto ZF: Ford Focus 1,6 TDCi, compact de cursă lungă

Ford Focus 1,6 TDCi

Autor: Bogdan Alecu

27.07.2011, 18:48 2198

Ford alansat noul Focus cu misiunea clară de a-i aduce o creştere avânzărilor pe toate pieţele europene, dar şi internaţionale. Dinacest motiv, Focus este acum un model global, care trebuie să sevândă bine din Africa de Sud în Finlanda, Statele Unite sauRomânia.

Spre deosebire degeneraţia anterioară, partea frontală este mai agresivă şi areelemente de design care amintesc inclusiv de Focus RS, în timp cespatele pare copiat de la Fiesta. Cel mai ciudat este designulstopurilor care se prelungesc pe partea laterală şi camufleazăinclusiv capacul de la rezervor pe partea dreaptă. Per total maşinadispune de un design dinamic, o suprafaţă vitrată mare şi un designcare aminteşte de hot-hatchuri.


La interior vedem cele mai multe modificări. Avem un nou sistem decontrol pentru computerul de bord şi sistemul audio, prinintermediul unor comenzi amplasate pe volan, la fel ca la C-Max. Înfuncţie de versiune se decide şi designul consolei centrale -versiunea Trend, cea testată dispunea de un sistem audio preluat dela Fiesta, în timp ce Titanium are unul finisat "piano black" maihi-tech. Toate afişajele sunt lizibile iar acomodarea cu sistemulde control se face relativ repede.


În ceea ce priveşte confortul la drum lung, acesta este la coteînalte. Scaunele faţă oferă un grad ridicat de ergonomie şi suntexact cât trebuie de moi dar şi cât trebuie detari.


Singurul capitol la care Focus dezamăgeşte este spaţiul. La acestcapitol cel mai mult aminteşte de Fiat Bravo. Spaţiul destinatpasagerilor de pe banchetă este parcă dintr-o maşină de clasă mică.Mai mult, capacitatea portbagajului se înscrie în acelaşi trend -noul Focus are 363 litri, cu 33 de litri mai puţin faţă degeneraţia anterioară. O scădere a capacităţii portbagajului s-asimţit şi la Focus Wagon, dar acolo explicaţia a fost că s-apreferat un grad mai ridicat de siguranţă.


Alături de motorul pe benzină de 1,6 litri, dieselul de aceeaşicilindree este de aşteptat să aibă cele mai mari vânzări, atât înEuropa cât şi pe plan local. Din acest motiv, am testat versiuneaTrend cu motor diesel 1,6 litri TDCi de 115 CP. Acesta estedisponibil şi într-o versiune de 95 CP, însă estimăm că majoritateaclienţilor vor prefera versiunea mai puternică. Mai mult, acestas-a dovedit echilibrat între un consum scăzut şi performanţedinamice bune.


Cuplul maxim are o valoare de 285 Nm, dar forţa se simte începândcu 2.000 rpm. şi nu agresiv ci mai progresiv. Acesta este cuplat lao cutie de viteze manuală cu şase trepte precisă şi confortabil deutilizat atât în afară cât şi în traficul urban. În ceea cepriveşte consumul, în extraurban a scăzut duc 5 litri/100 km, întimp ce în traficul urban acesta s-a situat la un nivel deaproximativ 7 litri/100 km.

Punctul forte allui Ford Focus rămâne suspensia. Un compromis excelent întreconfort şi stabilitate, fiind probabil cea mai bună setare dinclasa compactă. Totuşi, raportat la precedenta generaţie, se simteun mic accent pus pe rigiditate, lucru sesizabil în principal latrecerea peste denivelări pronunţate. Ca şi la celelalte modeleFord performanţele la frânare sunt peste medie dar îţi trebuiepuţină acomodare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO